tisdag 31 augusti 2010

Okej, den nya terminen är igång och idag har jag lärt mig 14 lövträd, i alla fall teoretiskt sett. Vi får väl se om jag lyckas se skillnad på dem utomhus på torsdag också.
Det känns lite udda att vara tillbaka på universitetet. Trots att jag har pluggat hela sommaren så har jag ju ändå pluggat på distans och kunnat tillbringa den mesta av min tid lite var som, nu har jag plötsligt ett uppstyrt schema att följa igen. Många av kurskamraterna är dessutom sådana jag känner igen sedan tidigare.

Visserligen börjar min höst redan bli halvt fullbokad känns det som, och det skrämmer mig lite, men det är skönt med rutiner också. Idag drar scouterna igång igen, och även om jag har sagt att jag ska ta det lite lugnare den här terminen känns det bra på sätt och vis också.

Idag åt jag lunch på en trevlig restaurang och diskuterade ordet "hurts". Det kan väl inte bara vara jag som använder det? Trodde att det var allmännt känt och använt. På eftermiddagen har jag inte gjort så mycket hittills, promenerade med mitt lunchsällskap hem, och sen har jag tagit det lugnt. Läst lite i en kursbok. När jag kommer hem från scoutkvällen tänkte jag göra en kopp te och försöka sätta mig in lite mer i schemat och den kommande framtiden, försöka planera och strukturera saker och ting. När jag nu äntligen har fått ordning på lägenheten vill jag ha lite ordning i mitt liv också. ;)

Men nu ser jag att jag måste sticka strax, ha det!

1 kommentar:

  1. Vill se bilder på lägenheten!
    Sedan är du inte ensam om att använda ordet "hurts". Vi är åtminstone två. :)

    SvaraRadera