lördag 21 augusti 2010

Förvandling

Har fått lite inspiration till pyssel idag.
För någon vecka se köpte jag block till höstterminen som såg ut såhär:



Det var inte jättedyrt, men jag tyckte inte att det var så snyggt heller. Så för att göra det hela lite roligare, och förhoppningsvis inspirera mig när jag sitter och pluggar i höst, gjorde jag om framsidan..



På det här sättet blev blocket lite dyrare.. men det var det värt.

Det blev inte perfekt, hade inte tänkt på hur klurigt det kunde bli med spiralen, men jag tycker att jag löste det ganska bra. Är nöjd med resultatet i alla fall. Frågan är bara om jag kommer våga skriva i det. ;) Vanligvis är det ju bara att kludda ner saker på sidorna och slänga blocket när man inte behöver det längre, men det här kommer jag nog att vara mer rädd om.. :P

6 kommentarer:

  1. Ja, hur gjorde du med spiralen?? Jag har alltid problem med det. Skönt att det inte bara är jag som pysslar framsidor till A4-blocken även på universitetsnivå. :)

    SvaraRadera
  2. Jag skar med en liten brytbladskniv precis jämte spiralerna på bägge sidor, typ så att de blev en liten smal flik och sen tryckte jag ner mellanbitarna.. Hm, vet inte om det var en så bra förklaring, men det kan synas om man förstorar bilden kanske.

    Nej, det är väl nu på universitetsnivå man kan göra det ordentligt. ;) Man behöver inte ha så många block till olika ämnen, så jag har råd att fixa till de jag behöver. :P

    SvaraRadera
  3. Haha, jo vi får väl just se hur det blir med den där kludderbiten... För varje nytt block bestämmer jag att jag inte ska klottra. Det brukar hålla fram till någon av de första föreläsningarn :)

    Hur som helst blev det jättefint! Jag är imponerad både över att du kan och över tålamodet som du måste ha...

    SvaraRadera
  4. Tack. :) Det var som sagt lite klurigt, men ändå lättare än vad jag hade föreställt mig.

    Och ja, jag kommer nog fortsätta kludda oavsett hur blocket ser ut gissar jag. Kan ju försöka övertyga mig om att jag inte ska göra det. ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefint Eva! Du är grymt duktig! :)

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket Jessica. :) Vi får pyssla tillsammans någon dag.

    SvaraRadera