onsdag 25 augusti 2010

För en gångs skull vaknade jag tidigt och kände mig pigg. Men det var så varmt och skönt i sängen så jag låg kvar och funderade över allt och inget någon timme. Jag kände att huvudsaken är faktiskt att jag vaknar i tid, så jag vänjer mig vid det tills nästa vecka.

Utanför fönstret faller regnet och det är mysigt att höra när det smattrar mot fönsterbläcket. Har fyllt hela lägenheten med tända värmeljus och bara går omkring och myser i sköna kläder. Det här är det jag gillar med hösten. Ljus, massor av te i olika smaker och höst utanför fönstrena. Än är alla träd och buskar jag kan se ganska gröna, men det dröjer nog inte länge innan de börjar skifta färg.

Igår blev en jättebra dag. Jag klarade mig undan med bara några regnstänk när jag var ute och cyklade. Maten var god, och det var kul att träffa Christina igen. Under kvällen var jag på en typ av "Kick-off" för ett sminkföretag, och det var rätt trevligt. Tog lite lång tid bara..

Passade på att rensa bland gamla brev/vykort och julkort också. Det känns lite förbjudet att göra sig av med sånt, men å andra sidan vet jag inte vad jag ska ha gamla brev till från brevvänner som jag inte har hört av på typ 5-10 år.. Inte ens vet var i världen de befinner sig. Födelsedagskorten bestämde jag mig dock för att spara, och flera av julkorten och semesterkort från olika delar av världen.

Idag ska jag bara mysa och pyssla, tror inte att det blir Ikea i det här regnet, men jag får se. Och ikväll ska jag på möte.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar