lördag 28 augusti 2010

Är trött. Jag vet att man kanske inte borde vara det så här en lördagseftermiddag, men det är jag i all fall. Sörplar i mig lite kaffe inför passet i tvättstugan som snart ska påbörjas.




Idag påbörjades dagen med en utfärd till Kumla. Härligt att det har varit så fint väder, hade nästan väntat mig regn. Besökte en pysselbutik och köpa en del pysselgrejer, framförallt designpapper. Kul! Har bara varit där en gång förut, men idag hade de rea, så jag tänkte att jag tar chansen. Och jag tror faktiskt att jag "tjänade" in pengarna för resan på att sakerna jag köpte var så billiga mot vad det vanligtvis kostar. På vägen hem tog jag tåget. Det gick fortare, och kostade lite mindre. Snart börjar terminen igen och då blir det att se till att hålla hårt i slantarna. ;) Men det är mysigt att åka tåg. Tycker om det. Särskilt roligt är det att åka med sällskap, men det går ändå. Jag tycker att det är roingivande på något sätt.


Hoppade av vid södra stationen och gick upp till stan för att besöka ytterligare en butik. Köpte en yttepytteliten plattång.. får se om den fungerar bra också. Söt var den i alla fall. Sen promenerade jag därifrån ner till den andra stationen där min cykel stod parkerad. På vägen stötte jag på min syster också som visst verkar vara all sin lediga tid vid valstugorna på torget. Men om man tycker det är kul är väl det bra. :P

Under vägen lyckades jag få syn på andra saker som gladde mitt hjärta också. Det var en liten tjej som antagligen nyss tagit av stödhjulen på sin vita/rosa cykel som var på väg åt samma håll som jag. Eftersom jag inte hade bråttom fick vi följe en bit på vägen. Det verkade inte alltför lätt för flickan att försöka hålla en rak kurs, men det gick med lite extra hjälp från mamma ibland. "Håll dig till kanten" "Nej, det där är fel kant, den andra kanten". Framme vid tgåstationen sedan fick jag syn på en annan pojke med sin pappa som verkade väldigt glad över att få åka tåg. Han stod och sneglade längtansfullt mot tåget som stod lite längre bort på perrongen, men som pappan deklarerade var fel tåg.

Ordnandet och fixandet med sortering och slängning av papper och annat fortsätter i lägenheten..

2 kommentarer:

  1. Jag tycker allt att du har fått snits på det här bloggeriet! Och helt vild med pysslandet. Lite annorlunda att åka till Kumla och shoppa när man bor i Örebro ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad bra att du tycker det. ;)
    Jo, verkligen annorlunda. Men vi har egentligen ingen bra pysselbutik här i stan, förutom panduro (och det är lite dyrt där tycker jag..) det är synd. Lite omständigt att behöva åka till Kumla. ;)

    SvaraRadera