måndag 9 augusti 2010

Okej, ny vecka. Nya chanser.
Visserligen känns det som om jag har sovit bort halva dagen, och jag vet inte hur det gick till, men det är sådant som händer. Resten av veckan ska jag gå upp tidigt, allt för att tagga inför fredagens tenta.

Vad jag insåg idag är att det är Frizon den här veckan, och jag hade tänkt åka dit, så jag blev lite besviken. Får se om jag kanske hinner ändå.

Igår var jag på gudstjänst i Katolska kyrkan, dels för kursens skull, men också för min egen. Jag har varit nyfiken på att gå dit länge, så igår när jag fick sällskap så blev det av. Det var häftigt, inte riktigt som jag är van vid när det gäller gudstjänster, men ändå inte alltför annorlunda. Det kändes dock som om det var mycket församlingen kunde utantill, för det var få som tittade i psalmböcker, och jag blev imponerad. Tänkt om man hade ett sånt minne. Men det lär man sig väl efter ett tag antar jag. Det var en ny upplevelse i alla fall, en trevlig sådant. Och det sätter verkligen saker i ett annat perspektiv, tror att sådant kan vara nyttigt i bland. Oftast när jag går till kyrkan där jag är medlem, så tar jag nog det mesta för givet. Jag tänker kanske inte längre på saker som jag i början inte förstod, och som för nya besökare kanske verkar konstiga.

Nåja, nu är det frukost/lunch som gäller och sedan ska jag försöka plugga. Jag förstod faktiskt kapitlet som jag läste igår, men då fick jag läsa om stycken och delar av texten ett flertal gånger och verkligen tänka efter. Om jag ska hålla på så med hela boken en gång till kommer jag behöva minst ett halvår till kursen, inte ett par dagar.. :P

Ha en fin dag. Kanske tittar in senare och uppdaterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar