tisdag 10 augusti 2010

Jag visste att det skulle hända någon gång. Det där som inte ska hända.. ändå gör det det. Trots att jag har varit duktig i 8 månader och verkligen försökt ha koll. Men sen har jag antagligen städat och lagt saker på ställen för att "det där är ett bra ställe, då kommer jag ihåg det". Eller inte..

Men okej, en betalningspåminnelse på 8 månader tycker jag är bra. Eller nej, det är inte ett dugg bra, men det är bättre än två. Och nu ska jag skärpa mig. Jag blir bara så förvirrad över vad jag får på posten och vad jag får som e-faktura. Jag är inte ens säker på att jag har fått den här fakturan innan, eftersom jag inte kan hitta den någonstans, men jag ska inte bråka. Jag har säkert fått den. Förhoppningsvis är dröjsmålsräntan inte så hög.. (Ett ord jag knappast trodde att jag skulle använda någon gång) Det kunde ha varit värre. Nu ska jag betala mina räkingar så fort de hamnar innanför dörren. Då blir det i alla fall gjort..

(Om jag ska vara ärlig, så tror jag inte att jag har fått den där fakturan, men det kan jag väl inte göra något åt.. den borde i så fall ligga bland de andra fakturorna, och det gör den inte. Så det så. Lite koll har jag allt)

Hur det går med studierna? Ja.. det undrar jag med. Satt uppe länge igår och försökte skriva en fältrapport. Vad nu en fältrapport är. Jag vet inte vad jag skrev, men något har jag skrivit, och jag kan ju önska att läraren är på bra humör när den rättas.. :P Nu ska jag ta tag i den hemskt läskiga boken på engelska och försöka förstå vad den handlar om..


3 kommentarer:

  1. Tjolaho! Vad rolig du är. Klart att man ska ha ordning på sådant, men en påminnelse är faktiskt inte hela världen :)
    Lycka till med fältrapporten!

    SvaraRadera
  2. (jag är för övrigt mycket nöjd med dessa ganska täta uppdateringar på bloggen!)

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du är nöjd. ;) Det går lättare att blogga när man egentligen har en massa andra saker som borde göras.. Jag är så väldigt bra på att skjuta upp saker.

    SvaraRadera