fredag 20 augusti 2010

Pysselmänniskan har fått ta ett steg bakåt idag till förmån för "ordning-och-reda-människan".
Håller på att rensa i mina byrålådor och garderober.. Det är en del som kommer att få lämna lägenheten och flytta in i någon klädinsamling eller så, men mycket behåller jag. Försöker bara göra så att jag kan öppna och stänga lådor och garderober utan större problem. Hittills har det gått rätt bra.

Problemet är bara kläder som tar stor plats. Typ tjocka tröjor och sånt som kan vara bra att ha på vintern, eller en scouthajk t.ex. Och så har jag ytterligare ett problem. Om någon har tips eller idéer tas det tacksamt emot.

Jag har massor av plastpåsar. Många. I olika storlekar. Och de är väldigt bra att ha, t.ex som soppåsar. Problemet är bara hur jag ska förvara dem. Just nu ligger de i en stor påse i mitt städskåp, men det är inte en optimal lösning. För det första är det inte enkelt att hitta en påse av den storleken man vill ha på det sättet. För det andra och tredje tar det stor plats och är inte särskilt snyggt. Någon som har ett smart sätt att förvara plastpåsar på?

2 kommentarer:

  1. Jag har dem i en rostig, snygg, gammal mjölkkanna. Det är optimalt för mig. Annars är det väl bara att köpa två avlånga lådor med lock; en för stora påsar och en för små. Har du ingen plats att ha lådorna så får du väl hänga upp de i taket eller nåt annat fyndigt. Hehe. =o) Ja, jag har ju en 1 m hög sittpuff i hallen som jag skulle kunna ha mina påsar i också. Isåfall sätta en kartongbit i mitten så det blir som två fack.. Två lådor under sängen? Två snygga tygpåsar som hänger på baksidan av dörren?

    SvaraRadera
  2. Många smarta idéer, tack Rebecca. :) Ska fundera vidare. Kanske sy några fina påsar, det var längesedan jag använde symaskin, så det kanske vore dags!

    SvaraRadera