tisdag 24 augusti 2010

Tisdag förmiddag

Grått och mulet utanför mitt fönster. Rätt mysigt, om det inte vore för att jag vet att jag måste gå ut om ett tag. Förhoppningsvis regnar det inte på mig i alla fall.

Gårdagen bjöd på kubbspelande, grillning av majskolvar (jättegott!) och planering. Dessutom lyckades jag få massor av myggbett. Suck, går inte myggorna i idé snart eller nåt? Jag funderade på det. Hur överlever myggor vintern? Jag menar.. de återkommer ju varje år i alla fall, och jag gissar att de inte flyger till varmare länder.

Jag lyckades dessutom somna på eftermiddagen, det är det farliga med att ha sin säng som soffa. Jag får inte vänja mig vid ett sådant beteende, för det kommer att bli jättejobbigt när jag väl börjar skolan nästa vecka. Har försökt att börja gå upp tidigare också, med varierande resultat.

Igår försökte jag också ta reda på ett eventuellt datum som jag kan köpa tågbiljetter för att åka till Linköping och hälsa på lite vänner, problemet är att jag inte har mitt exakta schema och inte har lyckats få tag i den som eventuellt vet mitt schema. Det betyder att jag får vänta någon vecka, och antagligen se biljettpriserna öka. ;) Men sånt är livet. Jag kommer väl förhoppningsvis iväg någon dag i alla fall.

Idag ska jag träffa Christina. Vi ska köpa mat och ta med oss i pappkartonger, eftersom det inte lyckades så bra i London.. Men nu har vi hittat ett ställe som har det här i staden. :) Sen åker vi hem till mig och äter. Ska bli lite roligt. Tror att hon var en av de första som hälsade på i min lägenhet, innan hon flyttade till London, men då var det fortfarande flyttkartonger lite överallt och jag hade bara hälften av möblemanget, så nu får hon se hur det blev.

Sen får jag se vad som händer.. det kan säkert bli en bra dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar