tisdag 17 augusti 2010

Tyckte att det var dags för en uppdatering efter helgen. :)
Jag sa ju att jag skulle njuta, och det har jag verkligen gjort, har inte pluggat någonting. Bara känt mig lite stressad över det, men det kommer jag nog aldrig ifrån.

Planeringen i fredags gick bra, det var trevligt och det kommer nog att bli en intressant höst. Kvällen blev jättetrevlig med tacos, kortspel och filmtittande. Skönt att bara kunna slappna av och vara sig själv en stund.

I lördags åkte jag ut med mina föräldrar till vår sommarstuga för att spendera helgen där. På lördagen var det ganska fint väder under eftermiddagen, söndagen kanske inte var lika rolig. Passade i alla fall på att ta ett kort innan jag skulle åka därifrån.



Väl därute, lite mitt i ingenstans tittade jag en del på film, löste korsord, umgicks med mina föräldrar, tog en kortare promenad, kände på vattnet och bara gjorde ingenting. Slappnade av. Andades. Jag tycker om att ha det så, trots att jag var lite rastlös under söndagen, vetande att jag egentligen borde göra saker. Men jag tror att det är nyttigt för mig att bara ta det lugnt ibland också.

Vad jag också hann med var att läsa en del. Härligt. Det är så sällan numera jag känner att jag kan läsa en skönlitterär bok som inte hör till någon kurs utan att få dåligt samvete. För ett par år sedan köpte jag en barn/ungdomsbok i en serie som heter Vargbröder. Den var ny då, och sedan dess har det kommit någon bok per år. Så nu i helgen passade jag på att läsa ut den sista boken i serien som jag köpte någon gång i februari.. har inte riktigt haft tid att läsa. En bra serie. Den kan jag nog rekommendera Kanske speciellt för barn och ungdomar i den åldern boken riktar sig till, men jag tyckte att den var bra jag med. Det kanske var därför jag låg uppe halva natten bara för att läsa klart den.. ;)

Idag har jag varit uppe vid universitetet för att besöka campusbokhandeln där de säljer begagnad kurslitteratur. Jag hade redan reserverat en del av böckerna jag behövde, så jag visste att jag skulle få dem. Vad jag inte tänkte på att det kanske skulle vara mycket folk eftersom de öppnade igen efter sommaruppehållet idag. Det var kanske 20 personer i kö framför mig när jag kom dit, och 10 efter mig när jag gick därifrån. Då kom jag ändå inte vid tidpunkten för öppnandet.. Nåja, några böcker fick jag, till ett ganska högt pris (trots att de var begagnade.. hopplöst) men förhoppningsvis kanske jag kan sälja vidare någon senare. En av böckerna kom på posten idag också, så det var bra. Nu är det bara två böcker jag saknar.


Annars har jag mest tagit det lugnt idag med. Jag hade tänkt att jag skulle börja skriva på min uppsats, och det ska jag nog kanske också, om jag inte skjuter upp det till imorgon.. Började läsa "P.S Jag älskar dig" istället. Jag började läsa den i början av sommaren, men sen hann jag inte läsa klart. Nu tyckte jag att det var på tiden så att kompisen jag har lånat den av kan få den tillbaka. :) Jag tyckte om boken, föredrog den mycket framför filmen som jag också har sett. De stämde inte alls särskilt väl bra överens.

Nåja, blev inspirerad av en annan vän, så nu blir det te, tända ljus och kanske en påbörjan av uppsatsen som gäller.. Godkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar