torsdag 12 augusti 2010

Fattade beslut

Sitter hemma hos föräldrarna med en kopp kaffe. Lugnt och stilla, ibland lite obehagligt eftersom jag inte är riktigt hemma med alla ljud längre. Knakanden i trappan, diskmaskinen som låter, skrivaren som helst plötsligt får fnatt. Hustomtarna som verkar trippa omkring då och då så man hör små ljud. Trevligt att ha någon att äta frukost tillsammans med för omväxlings skull. Händer inte så ofta numera.

Flydde hit igår eftermiddag. Saknade sällskap och hoppades på en bättre nattsömn här. Sällskap fick jag, men jag sov lika dåligt som de senaste nätterna. Gick åtminstone upp i tid. Idag ska jag knappt plugga alls har jag bestämt mig för. Skumma igenom lite en sista gång, men annars får det vara pluggfritt. Har läst allt så mycket så det blir alldeles snurrigt. Blir osäker på vad jag har läst fem gånger och vad jag bara har läst två.. och så har jag sett några av föreläsningarna flera gånger. Nej, nu blir det upp till bevis. Jag har trots allt 14 timmar på mig med tentan. I värsta fall kan jag ju hinna läsa lite mer när jag väl vet vad det är för frågor jag ska besvara.

Nåja, istället ska jag nog åka upp på stan och köpa nya skolsaker inför hösten. Det är något jag tycker är kul. Att få botanisera bland nya block, fina pennor och förhoppningsvis bra markeringslappar. Det innebär, att jag har tänkt att börja plugga i höst ändå. Jag har tänkt och tänkt och tänkt. Och kommit fram till att jag i alla fall tänkte börja plugga, om jag sedan hittar något annat att göra kanske jag tar uppehåll då. Men jag kan inte gå omkring och göra ingenting.. Det tillåter inte min hyra. :P

Har börjat kolla på kurslitteratur. Det är en djungel. Mest frustrerad är jag över den dyraste boken som jag faktiskt kan tänka mig att köpa, för att jag kanske kan ha nytta av den senare. Det är bara det att i bokhandlarna är den senaste upplagan från 2004. Om jag tittar på flera av biblioteken Sverige över, så har de en upplaga från 2009. Jag vill ju inte köpa en gammal bok, om jag kan få en nyare.. Mycket skumt. Får leta vidare.

2 kommentarer:

  1. vet du? jag ska bara ha tre böcker. tre fjuttiga böcker. känns som om jag har missat något.

    SvaraRadera
  2. Mm, jag såg det. Sjukt. Är de väldigt dyra då? Sen kanske ni egentligen behöver referenslitteraturen, men de vill inte skriva det? "Haha.. där fick vi er!" Nej men.. Fått tag i ett schema?

    SvaraRadera