onsdag 25 augusti 2010

Okej.. så, det har inte blivit något pysslande idag. Har mest legat och dagdrömt halva dagen. Pratat lite med vänner. Det är så sällan man tar sig tid för att dagdrömma, eller ja, i alla fall är det sällan jag gör det. Samtidigt är det så mycket jag vinner på det och så tycker jag att det är kul.

När jag var yngre brukade jag spela upp som små filmer inne i mitt huvud, påbörjade bokidéer och försökte ta reda på vad som kunde hända. Det som var bra var att jag kunde ändra om historierna hur jag ville, spela upp varje scen hur många gånger jag ville, med olika ändringar. Det kunde handla om det mesta, och det var roligt. Visst händer det att jag hittar på egna små historier numera också, men det är mer sällan. Nu handlar mina dagdrömmar om annat, vad som ska hända i framtiden och hur jag hoppas att mitt liv ska se ut t.ex.

Hur som helst. Jag fortsätter min städning och rensning av saker här i lägenheten. Allt för att försöka få så bra ordning som möjligt till i höst. Nu har jag börjat rensa i min hylla bland gamla pärmar, block och papper. Det mesta från skolan. Det är livsfarligt. Har ingen aning om vad som bör sparas och vad jag kan slänga eller hur jag ska förvara det. Kommer jag t.ex ha användning av anteckningar från en föreläsning våren 2009. Antagligen inte. Men tänk om..
Jag är alldeles för bra på det där med "tänk om". Jag kan antagligen göra mig av med dubbelt så mycket som det jag väljer att slänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar