fredag 20 augusti 2010

Tjo!
Tillbaka igen. Har haft en jättebra dag. :)
Och en trevlig vecka hittills stort sett också faktiskt.

Tisdagskvällen ägnades åt en middag med typ 100 andra personer. Jättetrevligt, god mat och musik med bland annat Ingemar Johansson.

Under gårdagen träffade jag vänner och blev bjuden på blåbärspaj. Underbart, blåbärspaj måste vara den godaste pajen.. Vi hann samtala lite om fördjupningsuppgiften som ska in imorgon, om höstterminen, dyr kurslitteratur och annat mellan himmel och jord.

Jag kanske ska avslöja att jag fuskade lite också. Hade bestämt mig för att jag inte skulle pyssla något innan jag var klar med uppgiften, men det kliade så i fingrarna så i går morse knåpade jag ihop ett bokmärke till min kompis eftersom jag fick låna hennes bok i princip hela sommaren.. :P



Eftermiddagen tillbringade jag med pappa, både min mamma och syster är bortresta, så jag passade på att be honom om hjälp lite. Han fixade ett myggnät till mitt fönster, så nu slipper jag förhoppningsvis de otäcka långbenta myggkrypen. Dessutom åt vi mat, och mitt köksfönster utökades med en spansk dekorationspepparblomma.. eller nåt sånt? :P



På kvällen skrev jag faktiskt klart uppgiften. Jag hari nte skickat in den än, har inte vågat riktigt.. Tänkte låta den vila till imorgon, läsa igenom och korrigera den då och sen skicka in. Men den är i stort sett klar...

Så idag har jag varit helt ledig. :) Gick upp sådär läskigt tidigt för att tvätta, men det var rätt trevligt ändå. Skönt att komma upp i tid, dessutom samtalade jag en stund med lokalvårdaren som höll på att städa i tvättstugorna, och hon var väldigt trevlig. Inte alla människor som är det så pass tidigt på morgonen..

Annars har jag pysslat lite, men det vill jag inte visa upp just nu, det kommer lite senare. Fick några stämplar på posten som jag hade köpt, det är alltid kul! Och så har jag handlat lite, träffat pappa, börjat rensa lite i byrålodor och garderober.. (så nu ser det rätt kaosartat ut här hemma)

Och så självklart... Jag klarade Religionspsykologin!!! Lyckades till och med få vg. Helt ofattbart. (De där mååånga långa föreläsningarna var tillsist värda att titta på alltså. Och alla åtskilliga timmar framför böckerna tills huvudet började snurra. Härligt) Lärarna har typ marathon-rättat för att vi skulle få tillbaka resultaten så fort som möjligt. Och idag fick jag veta. Så nu slipper jag gå omkring och vara nervös. Är otroligt nöjd med mig själv. :)

2 kommentarer:

  1. Wiiii TJOHOOOO vad bra du är!!! !!!
    Vad snabba de var med rättningen. Jag väntar för fullt på sociologin, men det lär ska ta ytterligare en vecka...

    Lite rolig är du allt också. Pappor är nog bra när det ska snickras fixas med elektricitet osv. (ja, och ganska ofta annars med förstås) Men att sätta upp ett myggnät för fönstret klarar du ju själv :D
    Nu får du fira religionspsykologin!

    SvaraRadera
  2. Mm, jättesnabba. Det var snällt. Hade förväntat mig att det skulle ta minst en vecka till.

    Och ja, det är klart att jag hade klarat det om jag bara ville.. Men pappa är bra på att fixa saker. :) Och på det sättet slapp jag dessutom stå på stegar eller stolar. ;)

    SvaraRadera