lördag 28 augusti 2010

Ahhh.

Jag förstår hur tvättstugan kan bli en konfliktzon i vissa lägenhetsområden. Hittills har jag inte haft några större problem, men just nu verkar det ha varit någon mindre intelligent person som tvättade innan mig. Okej, jag har full förståelse för att man kanske inte vet hur allt fungerar, för det gjorde inte jag heller när jag använde maskinerna för första gången. Men jag frågade i stället för att göra fel.

Det blir väldigt kletigt och kladdigt och fel om någon t.ex. häller tvättmedlet i facket avsett för sköljmedel.. inget att rekommendera. Och jag tycker verkligen att det är fräscht att man tömmer luddfiltret i torktummlaren innan man går.. Den här personen verkar ha försökt (och det är väl bra iofs) men på helt fel sätt. Personen i fråga har blött ner hela filtret, antagligen för att försöka tvätta bort luddet.. vilket har resulterat i att det typ har stelnat som cement i filtret. Jippie. Inte. (Kanske är det samma person som gjorde likadant för ett par veckor sedan och lyckades orsaka stopp och översvämning i handfatet i tvättstugan.. av någon anledning var det fullt med blött ludd..) Får se hur jag ska försöka lösa det här..

2 kommentarer:

  1. Hrm... och någon annan hade bokat en tid på fredagen men knallade ner söndag morgon klockan sju istället.
    Varför i hela fridens namn hade jag bokat en fredag?! Det har ju redan varit...

    SvaraRadera
  2. Stackare. ;) Jadu, sådana misstag kan jag i alla fall inte göra eftersom vår bokning är elektronisk. Var det någon annan som tvättade nu då, eller kunde du ta tiden?

    SvaraRadera