fredag 6 augusti 2010

Det finns så många borden och måsten här i livet, frågan är bara när man ska ha tid att göra något åt dem..

Under de senaste dagarna har jag pluggat rätt mycket, speciellt religionspsykologi, men jag har tagit mig tid till att göra annat också. Annars skulle jag nog bli galen. Jag tycker ändå att det jag läser om är rätt intressant, jag önskar bara att jag hade haft vett nog att börja läsa om det lite tidigare..

Dessutom försöker jag komma fram till vad jag vill göra i höst. Egentligen är det väl tänkt att jag ska fortsätta plugga på lärarprogrammet, men jag känner i alla fall just nu att jag börjar tröttna på att plugga. Kanske är det för att det är sommar och allt känns så bra när man är ledig och så, (ledig är alltid relativt om jag tänker på sommarkurserna också då men..) eller så är det faktiskt så att jag borde göra något annat efter att ha pluggat 15 år i sträck. Jag får se, jag har tittat lite på möjligheten att eventuellt åka som Au pair, t.ex. till Prag. (Å, älskade Prag. Vill tillbaka dit, nu.)

Men, men.. förutom religionspsykologin har jag gjort klart det sista arbetsbrevet till litteraturkursen och i onsdags hade vi förseminarium, det tyckte jag gick bra. En mysig filmkväll tillsammans med vänner blev det också. Gott fika och mycket godis. :)





Filmen vet jag dock inte om jag tyckte var sådär superbra, men det känns bra att ha sett den i alla fall. "Till Vildingarnas land". Den baseras på en väldigt känd och omtyckt barnbok (som kanske inte är min favorit, men jag tror nog att jag föredrar den framför filmen).

Igår träffade jag en annan vän efter att ha pluggat under dagen. Vi åt på Gröna Grodan, där jag nog bara varit en gång tidigare. Om man bortser från getingarna på uteserveringen (som tyvärr är lite svåra att undvika så här års) så var det väldigt trevligt och de hade god mat. Salladen var jättebra och man kunde variera den som man själv ville, det var smart.




Trevliga samtal och funderingar blev det och sedan satt vi ett tag vid en parkbänk och tittade ut över svartån. Det var fint. :)

Nu är det dags att ta tag i ett av de där "bordena", nämligen mer läsande av religionspsykologi.. Att det är fredagskväll känns lite sådär, men sånt är livet. Kanske kan kila bort och köpa lite godis som motivation lite senare.. Ha det bra.

2 kommentarer:

  1. Först och främst och kanske ganska egoistiskt: Vi vill ha kvar dig i höst!!

    Gröna grodan har jag varit på måååånga gånger, även om det var länge sen nu. Jättegoda sallader!

    Godis finns det alltid någon anledning att köpa. Pluggeri är en väldigt bra sådan :)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag både vill vara kvar och inte. Antagligen så slutar det nog med att jag börjar plugga, men hoppar av om jag hittar något annat som jag hellre vill göra. Jag vill ju inte gå och göra ingenting medan jag funderar.. (Så jag har väl funderat klart lagom till januari 2012.. :P Nej, men)

    Mm, Gröna Grodan var verkligen gott, jag får ta och gå dit någon mer gång. Och du hade rätt, godis var en helt klart bra sak att köpa. ;)

    SvaraRadera