söndag 3 oktober 2010

Söndag kväll

Klockan är strax efter 21, och jag är helt slut.
Efter en intensiv helg i Ullared i sällskap av familjen blir det lätt så..

I fredags var jag ju ledig, och det kändes väldigt bra. Hann få lite gjort här hemma, tvättade bland annat lite och städade eftersom jag skulle vara borta över helgen. (Gillar känslan av att komma hem till en nystädad lägenhet). På kvällen var jag med tonårsgruppen jag är ledare för. Jag hade kul, och lärde mig en hel del eftersom vi fick se hur ljudanläggningen och mixerbordet o.dyl. i kyrkan fungerade.. Kanske skulle ta och bli ljudtekniker istället? Dessutom är det alltid trevligt att träffa tonåringarna och de andra ledarna tycker jag. :)

I helgen har jag som sagt varit i Ullared och shoppat. Köpte bland annat nya glasögon. :) Vi åkte tidigt i lördags och var väl framme vid lunchtid på dagen. Men det var vansinniga köer! Har aldrig någonsin sett på maken när jag har varit där tidigare.. och det var omöjligt att hitta en parkeringsplats. Tillslut lyckades vi ändå parkera och jag gick till glasögonbutiken och hittade nya glasögon.. och så var jag en sväng in på Panduro Outlet. Det var ingen större mening med att ställa sig i den flera hundra meter långa kön.. så vi tittade runt lite i småbutikerna runt Ge-kås. Vid 15.45 typ, var i alla fall kön slut, och vi bestämde oss för att ta en snabb runda där inne (de stänger vid 17) och det gjorde vi.. Det var bara det att se nfick vi stå i över en timme i kassakö för att komma ut.. förutom det faktum att det var svårt att ta sig fram i butiken.

Efter shoppandet åkte vi i alla fall till Falkenberg och vårt motell där vi hade en trevlig kväll med yatzy-spelande.. Läste lite i kurslitteraturen för delkursen som börjar imorgon, och den verkar faktiskt bra.. men ajg har inte kommit mer än ett par sidor å andra sidan..

Idag var vi inne på Ge-kås igen, och även om det var jättelång kö i morse också, så kom vi in på direkten eftersom varuhuset är så stort och tar in så mycket folk på en gång numera.. Så dagen har spenderats till shopping och betraktande av andra människor som shoppar..

Nu ska jag snart sova och hoppas att jag är pigg och glad imorgon när det är dags för skolan igen. :)

1 kommentar:

  1. Hjälp, jag blir trött bara av att höra! Men ser fram emot att få se din nya look ;)

    SvaraRadera