onsdag 20 oktober 2010

Det känns som om jag bara pluggar och pluggar och pluggar.. Men riktigt så illa är det nog inte. Även om det känns så. Håller på med instuderingsfrågor som jag inte riktigt förstår mig på.. och då blir det liksom att det känns extra jobbigt.

Men igår hade jag kul!
Då var jag först och åt frukost hos mina kursare och sedan började vi experimentera i deras kök. :) Gillade mest när det syntes att något hände odentligt. Jag är typen som inte har något emot med "riktiga" experiment där saker bubblar och ryker. ;P Nåja, imorgon ska vi redovisa experimenten och testa de andra gruppernas, det ska bli spännande. :)

Eter det var jag förbi på Myrorna för att jag ville köpa en fin korg till mina garnnystan. Tyvärr hittade jag ingen jag ar nöjd med, men jag köpte med mig ett sällskapsspel istället. Förhoppningsvis är det kul. Mysteriet på Greveholm heter det och baseras på julkalendern som gick för flera år sedan med samma namn. En av mina favoritkalendrar.. Så nu måste jag bara hitta någon som vill spela med mig.

Igår kväll var jag på scouterna och det var täljning av olika saker som stod på schemat. Ganska trevligt, och det luktar gott av träet. Efteråt ägnade jag en stund att leta efter scouter, och lyckades med bra resultat. Vilken tur. ;)

Idag har jag pluggat.. och så var jag på ett lunch-pass på Friskis och Svettis. Tänkte att jag skulle fåen uppebarelse där på gympagolvet och plötsligt förstå allt om kemi i vardagen och lätt kunna besvara alla instuderingsfrågor - så blev det tyvärr inte. Sen sov jag en kort stund efter lunchen (tycker fortfarande att vi borde införa siesta här i Sverige. :P) och gjorde varm choklad. Och nu sitter jag med de här dumma frågorna igen..

Men om en timme tänka jag cykla iväg tll stick-café på Vasa. Det ser jag fram emot. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar