tisdag 12 oktober 2010

Igår kväll var jag ute och stjärnskådade med en klasskamrat. Det var väldigt trevligt. :) Lite kallt och så, men det är sånt man får ta. Det var även lite ljust där vi var.. så det försvårade det hela lite, men det gick ändå. Och en del stjärnor lyckades vi nog lokalisera rätt tror vi. Varm choklad och en filt att ligga och titta upp på stjärnhimlen med var det som behövdes.. Och så underlättade stjärnsnurran som kunde hjälpa till med att visa var de olika stjärnorna befinner sig på himlavalvet..

Det ska bli trevligt att ta sig ut igen någon kväll, det är en uppgift till skolan. Men det skulle vara riktigt häftigt att få titta i ett ordentligt teleskop någon gåg också.

Idag var det eftermiddagslektion på universitetet. Tycker att det är lite jobbigare, dels är jag tröttare på eftermiddagen och så känns det inte riktigt som man hinner få saker gjorda vare sig innan eller efter lektionen ordentligt. Men, men.. det är inte jag som lägger schemat. :P Lite trevligt var det ändå. Imorgon är jag "ledig" och ska både passa på att gratulera min närmsta vän på födelsedagen och förhoppningsvis ha en trevlig filmkväll. Nu ska jag nog ta och göra lite varm choklad igen.. det var väldigt gott igår..

2 kommentarer:

  1. Näe, jag tyckte nog faktiskt inte att den där eftermiddagslektionen var ett dugg trevlig. Mest...seeeg. Fast lab-grejerna tar jag med mig. I allafall en del av dem :)

    SvaraRadera
  2. Jo, okej då.. jag erkänner, det var rätt segt.. Men det var ju trevligt att i alla fall göra något under dagen. Alltid lärde jag mig säkert något smart. :)

    SvaraRadera