måndag 4 oktober 2010

En snurrig dag

Idag har jag påbörjat en ny delkurs i skolan som bland annat kommer att behandla rymden. Jättebra föreläsning och intressant lektion, men oj så mycket det är att ta in! Det går inte riktigt att föreställa sig de ofantliga avstånden i rymden, eller hur stort allt är relativt sett. Häftigt. Väcker många tankar och funderingar..

Annars har det varit en bra dag, jag har varit i skolan mellan 8.30-15 ungefär, köpte en kanelbulle på morgonen eftersom det är kanelbullens dag. :) På eftermiddagen hann jag vattna en väns blommor och slappna av ett par minuter innan det var dags för att åka till kyrkan och vara ledare. Det var ganska intressant, vi tittade bland annat på några reklamfilmer från Friends och diskuterade lite smått. Ska se om jag lyckas lägga in en länk här till en av dem. Tycker verkligen om filmen, även om temat, och mobbing överhuvudtaget verkligen är hemskt.

Sen var jag en sväng förbi föräldrarna och fixade lite. Trevligt. Nu är det snart dags att sova. Och imorgon bär det av på äventyr. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar