fredag 22 oktober 2010

Igår var det experimentverkstad på universitetet. Riktigt kul! Kan visa lite bilder imorgon tror jag. :) Ägg i flaskor, en fet tvål, tunga böcker som blev lätta, vulkaner o.s.v. spännande. Det är den typen av naturkunskap som är rolig. ;)

Innan dess var jag hos tandläkaren. Och det gick bra, mina tänder var friska och jag hade ingen tandsten. Skönt. :P Jag råkade glömma mina glasögon där, vilket var ironiskt eftersom jag sa till tandläkaren när jag skulle ta av mig dem att "visst, bara jag inte glömmer dem sen, haha". Det första jag inser när jag kommer hem är att jag inte har glasögonen, så då var jag tvungen att cykla tillbaka..

Imorse ville jag inte gå upp, det var så varmt och skönt och mysigt i min säng. Men eftersom jag hade bokat in tid på blodcentralen var jag ju så illa tvungen. Jag fick en riktig chock när jag tittade ut och insåg att det låg snö på marken.. Jag hari nget emot snö egentligen, men nu känns det lite väl tidigt.. Jag vill kunna cykla lite till, och det vill jag inte göra när det är halt och isigt..

Efter besöket på sjukhuset var jag inne på en garnbutik och köpte lite nytt garn så jag kan virka fler saker. :) Har gjort klart en mössa som är varm och skön. Nu står kanske lite julpynt på tur.. vi får väl se. Sen var jag förbi på "Fröjd hantverk" och satt där och virkade en trevlig stund för att virka och prata.

Resten av dagen har jag tagit det lugnt hemma. Inte pluggat något, och det känns skönt att vila lite från det. Imrogon blir det högskoleprovet hela dagen, så ikväll ska jag förbi mina föräldrar och hälsa på dem.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar