fredag 15 oktober 2010

Befinner mig i kyrkan där vi har övernattning med Club 456, (en grupp med barn ur årskurserna 4,5 & 6) som jag för närvarande är ledare för. Hittills har vi hunnit med att laga och äta varma mackor, spelat lite fotboll och så har tonåringarna varit med och fixat en liten spökpromenad.. Trevligt, trevligt. Fast jag är rätt trött.

Var ute med en kurskamrat igår och tittade på stjärnorna, riktigt häftigt. Den här gången lyckades vi ta oss ut till ett ställe där det var mörkare än i måndags, så det var häftigt att kunna se stjärnorna så bra. Dessutom tror jag att vi lyckades se Andromeda, vår närmsta galax.
På vägen ut till stjärnskådningsplatsen lyckades vi också träffa på två rävar! Det tyckte jag var coolt. :) Vet inte om jag har sett någon levande räv i frihet förut.. och nu fick jag se två.

Idag har jag varit på kemisk vandring på skolan.. En lektion där vi gick omkring utomhus och försökte klura ut vad de olika sakerna vi såg bestod av.. Jag tyckte inte att det var så givande, hade nog hellre sovit lite till, men, men.. så är det ibland. Det var ju fint väder åtminstonde. :)

Resten av kvällen kommer att ägnas här i kyrkan, får se om jag kanske hinner plugga lite medan de andra tittar på film.. (beroende på vad de ser på för film förståss.. om det är något bra vill jag också se. ;)) Och så hoppas jag på att jag inte behöver vara uppe alltför länge. :P I helgen blir det städning, plugg och vila. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar