tisdag 26 oktober 2010

Den här videon är från experimentverkstaden i torsdags och visar ett experiment med ett vulkanutbrott. Det blev kanske inte riktigt så bra som vi ville, men det var kul i alla fall! Det ska jag testa hemma någon gång, eller med framtida elever. :P

Idag har jag träningsvärk, antagligen efter de typ 8 minuterna jag testade att spela wii med ett av barnen jag satt barnvakt åt igår kväll.. Jag vet inte vad det säger om mig, och jag vill nog inte veta heller. Jag fick bygga lego också, det var kul. Det gillade jag att göra när jag var yngre vet jag. Kände mig nästan lite frestad att ta mig hem till föräldrarna och leta reda på legolådorna..

Den här veckan är det tentaplugg som gäller. På torsdag är det tenta i rymden, jorden, kemi o.dyl. Jobbigt, ska bli skönt när det över. Men å andra sidan, ju längre fram tiden går desto närmre är matten, och den längtar jag inte efter.. Så ja, jag vet inte.

En klok kurskamrat sa igår i alla fall att man får göra vad man vill när man pluggar inför tenta, så länge man kan plugga samtidigt. Lät väldigt bra. Det ingick dessutom i det där resonemanget att man fick äta hur mycket godis man ville under tentapluggandet, och det lät ännu bätttre.. Så jag ska göra ett besök bland godishyllorna i eftermiddag tänkte jag.

Nehe, det är väl bäst att jag återgår till månfaser och stjärnskådnings-uppgifts-skrivning. Om det är någon som vet bra musik att plugga till får ni gärna ge mig ett tips. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar