fredag 8 oktober 2010

Igår

Hade jag en jättetrevlig lektion!
Var lite trött och hade huvudvärk större delen av förmiddagen, funderade på om jag skulle klara av en lektion, men bestämde mig för att åka ut till universitetet ändå. Tycker inte om att behöva missa sådant jag inte måste. Glad är jag över det beslutet.

En jättekul lektion var det! Vi blev alla studenter ombedda att gå in i det mörklagda klassrummet och tyst sätta oss på de utplacerade stolarna. Där fick vi dels se vackra färger från t.ex. glödgat koppar. Vi fick också möte Newton och Goete i form av skådespelande lärare. Riktigt inspirerande! Det är sådana här mer ovanliga saker man kommer ihåg.. eller i alla fall jag. Resten av lektionen tillbringades vid olika stationer där vi fick fundera lite mer över ljus och vilka färger som finns i ljus..

Under kvällen fick jag veta tentaresultatet från tentan för två veckor sedan, och det gick jättebra! Är väldigt nöjd. :) Men den var jag å andra sidan inte så orolig över. Men skönt att få det bekräftat..

Jag fick också besök av en vän jag inte har sett på över ett halvår, det var kul att träffa honom igen. Och det är oftast trevligt attt få besök här hemma.. (om inte annat så blir det ju ganska rent på det sättet. ;)) det kan bli lite ensamt ibland annars.


Idag. Passade på att sova länge. Alldeles för länge kanske.. men det var skönt ändå. Sen tog jag en sväng upp till Åhléns för att köpa några kuddar jag råkade få syn på i Linköping, men det kändes jobbigt att släpa med mig dem därifrån när det ändå finns Åhléns här i staden. Efter det var jag förbi hos mina föräldrar och lämnade en liten gåva till min syster och skrev ut lite papper. Resten av dagen var ägnats hemma med lite småpyssel. Fick lite hjälp att få med mig sakerna som jag köpte i Ullared från mina föräldrars hus.

Och under kvällen har jag spelat lasergame med tonåringarna och de övriga ledarna från tonårsgruppen. Det vill jag göra om! Verkligen hur kul som helst! Jag var rätt nervös innan eftersom jag aldrig har spelat och inte riktigt vet hur det skulle gå till, men väl där var det bara roligt. Jag var inte särskilt bra på det, speciellt inte under den första omgången, men det var kul ändå. Spännande att smyga runt bland oljefaten och bildäcken och försöka låta bli att bli träffad..

Nu är det strax dags att sova, och imorgon blir det studier och barnvaktande. Trevligt.

(Det känns som om jag har överanvänt orden "kul" och "trevligt" nu, men det har varit två bra dagar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar