måndag 18 oktober 2010

Igår hade jag besök av Jessica. Vi åt lunch och hade trevligt. Det är synd att det är så sällan det blir att vi ses numera, men jag uppskattar de tillfällen vi får chans att umgås. :) Vi passade på att spela det nyinköpta Fia-spelet från Ullared och det blev ett riktigt långt parti med alla regler vi kom överrens om. Haha, jag blev ganska utklassad..

Det är egentligen ett ganska trevligt spel. Roliga spel behöver inte vara så avancerade som man kanske inbillar sig ibland.. Sällskapsspel står nog för övrigt på min önskelista till jul, tycker att det är så kul, synd bara att det är så sällan man spelar. Eller ja, det beror ju lite på, men sällskapsspel är ju oftast roligast om man är flera stycken som spelar..



Igår kväll satte jag mig och pluggade på kemifrågor och när det inte gick som jag ville började jag (egentligen utan anledning) lära mig beteckningarna för grundämnena i periodiska systemet.. Får väl se om jag kommer ihåg några av dem senare.. Och så varvades pluggandet med avsnitt från Tv-serien Firefly.

Idag har jag haft lång dag på universitetet. Förmiddagen bjöd på en kemiföreläsning, och mot slutet var jag så bortkollrad att jag funderade på att gå därifrån eftersom det kändes som om föreläsaren pratade ett annat språk som jag var oförmögen att förstå. Nej, det här med kemi var inte riktigt min grej. Somliga saker minns jag från tidigare studier, men en del känns nytt eller är svårt för ig att förstå. Får se hur det går. Rymden tyckte jag ändå var intressant, även om det inte var så enkelt det heller..

Under eftermiddagen påbörjades ett nytt projekt som ska redovisas på torsdag, men det ser jag fram emot. Att få experimentera lite och göra labbstaioner verkar roligt, får se hur det går imorgon när vi ska testa experimenten vi vill redovisa och se om de fungerar. :)

Annars har jag pluggatinstuderingsfrågor av olika slag under kvällen, det har gått sådär. Bläh, det här är inte riktigt min grej, även om jag kan tycka att en del är intressant. Men om jag ska göra instuderingsfrågor vill jag gärna ha ett facit att jämföra med, eller åtminstone en bok som jag kan leta efter de korrekta svaren i..

Nåja, imorgon är en ny dag, förhoppningsvis blir den bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar