torsdag 30 september 2010

Har haft en riktigt bra vecka, och nu äär jag ledig i tre dagar innan nästa delkurs påbörjas. Känns toppenbra!

I söndags krånglade visserligen datorn, och jag blev jättedeprimerad, men det löste sig tillsist och jag fick behålla alla mina bilder och dokument och dylikt. Nu har jag i alla fall lärt mig vikten av att ha en back-up.

I veckan har vi haft en arbete i skolan som gått ut på att hålla i lektioner för barn ute i "verkligeheten". Känns bra att allt inte bara är teori, och vårt arbete gick bra. Var på en skola i tisdags och hade lektion med barn från årskurs två tillsammans med tre kurskamrater, och det var kanonkul! Vissa saker krånglade till det lite, men i stort sett så tyckte jag att det gick bra.

Igår träffades vi för att skriva ihop lite anteckningar och prata om lektionstillfället. Läskigt tidigt kändes det att gå upp, kallt utomhus när man skulle cykla iväg, tur att det finns vantar.. Trots den tidiga morgonen var det mysigt att äta frukost tillsammans, och arbetet gick bra.

Idag hade vi redovisning av uppgiften och sen träffade jag en vän från en tidigare universitetskurs och åt lunch. Mycket trevligt, och kul att kunna höras av och träffas då och då för att se vad som händer i varandras liv. :) Under eftermiddagen hann jag träna med en kompis och sen var jag i goda vänners sällskap och fikade med dem under kvällen. Mysigt.

Ibland är hösten bra. Helt okej nu faktiskt, när alla färger kommer fram på träden och det är vackert. Jag gillarh östen när det inte regnar. Det blir lite kallt, men det kan man ju å andra sidan ordna med lite varmare kläder..

3 kommentarer:

  1. Alltså, nu när datorn är lagad så borde inläggsfrekvensen vara lite högre... tycker jag nog ;)
    Och för övrigt har du marmelad här (som vi tänkte ta med i torsdags, men glömde)

    SvaraRadera
  2. Joo, hösten är ju nästan bäst när det regnar. Då känns myset ända ner i stortårna. Höst=mys mys=höst. Så är det. :)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, jag borde kanske uppdatera lite oftare.. men när jag väl har planer på att göra det är det oftast annat som kommer ivägen. ;) Eller så har jag inte tillgång till dator. Men det är på gång. :)

    Och Rebecka, jo, höst och regn hör ihop och är mysigt, när man är inne.. men jag tycker att det är obehagligt att behöva bli blöt.. speciellt om man har någonstans att ta sig.. ;)

    SvaraRadera