måndag 13 september 2010

Okej, jag erkänner.. det tog några fler dagar för mig att skriva ett nytt inlägg.
Men det gör inte mig något, jag skriver ju främst för mig själv att ha som minnen. (Fast sen är det ju trevligt att andra läser också förstås..) Jag tror att det har varit rätt nyttigt för mig att inte sitta så mycket vid datorn också, vilket är orsaken till att jag inte har skrivit.

Två bilder kommer i alla fall från förra veckans exkursion ut till Kvismaren där det var fågelskådning och insektsletning som gällde.. Det fanns miljontals mygg. Och de ville bita en precis överallt..



Här ser ni myggbeviset.. och ändå viftade man bort dem var femte sekund..




Någon dag i förra veckan bestämde jag mig för att ta en promenad för att lindra huvudvärk också, och det hjälpte faktiskt delvis. Passade på att ta ett foto av den mysiga skogen.



Häromdagen bestämde jag mig för att trotsa min höjdrädsla (den är faktiskt inte så stor längre alls.. så det var inte jättesvårt) och klättrade därför upp med en vän i ett klätternät som finns på en lekplats här i staden. Det var lite läskigt, och var ganska högt, men det gick bra ändå. Ibland är det skönt att se saker ur nya perspektiv så att säga.



Annars så.. ja, i torsdags var jag som sagt på kick-off i kyrkan, och det var härligt. Helgen spenderades tillsammans med familj och vänner. Sov hemma hos familjen en kväll och tittade på Vapenbröder. Det var en bra film, och jag gillar serien, men jag blir så väldigt nervös av att titta på sådana filmer. Inte av att det ska hända här och nu, utan mer för karaktärerna i filmen, då jag bara väntar på att det ska hända något riktigt dåligt för dem. (Annat är det med romantiska komedier, de vet man i alla fall att de slutar bra - oftast.)
Hann med ett yogapass i lördags, och hade inte riktigt lika ont efteråt som förra gången.
Annars var jag på en bra gudstjänst, umgicks med en vän och bakade äppelpaj igår. Och så har jag faktiskt hunnit med en del pluggande i helgen också.. men kanske inte så mycket som jag borde, det blir det å andra sidan aldrig.. Och idag läste jag ut boken Hypnotisören av pseudonymen Lars Kepler. Den var rätt bra, men jag gör alltid misstaget att börja läsa skönlitteratur istället för kurslitteratur.. :P
Nu ska jag ta ytterligare en kopp te innan det börjar bli dags att sova.
Imorgon står en tur till naturskolan på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar