lördag 25 september 2010

Tjo, här kommer lite bilder från veckan som har varit också.
I tisdags var jag som sagt i Sthlm med skolan på studieresa och besökte Naturhistoriska riksmuseet. Eftersom det även råkade vara 100% scout-dagen bar jag scoutskjorta hela dagen, här utanför cityterminalen i Sthlm. Tyvärr var det ju rätt trist väder, så jag hade ju jacka över ganska mycket, men inne på museet och i bussen syntes det i alla fall. :)



På onsdagskvällen besökte jag stickcaféet som håller till på Vasa varannan vecka. Jag kan inte riktigt sticka, men jag har lärt mig virka, så jag började på ett mobilfodral som jag sen gjorde klart på torsdagen. Är rätt nöjd faktiskt. :)






Jag lyckades ta ett kort på ängeln som jag köpte igår också, så här ser den ut. Åh, det finns så många fina. Så nu har jag fem stycken av den här serien i min ängelsamling, men jag har flera andra sorters änglar också.





Idag har det varit en fin dag. Tog sovmorgon efter att jag var uppe rätt sent igår och satt barnvakt. Men det var mysigt. Tycker om att läsa godnattsaga och så, och att få göra något jag kanske inte gör vanligtvis. Barn är så härliga och har så roliga och spännande saker de tänker på och säger.

Jag tog en promenad bort till mina förälrar och lade märke till hur vackra träden börjar bli.


Dessutom har jag varit hemma, städat lite och bara myst. Fick tillfälle att testa min nya mikrofon och webkamera under kvällen, det var kul. Spelat lite betapet, bränt mig på min lampa - två gånger.. Aj, och nu blir det en film och lite pyssel. En härlig helg för själen.

2 kommentarer:

  1. Blev det både mikrofon, kamera och ängel? Det var inte dåligt ;)
    Kul med alla bilder! Och träden är precis hur fina som helst nu. Måste gå upp till stora holmen någon dag, där brukar vara jättevackert på hösten...

    SvaraRadera
  2. Ja.. det blev så ändå. ;) Kameran och mikrofonen satt ihop i ett paket. Och det är något jag kommer att få användning för..
    Och tja.. ibland ska man väl unna sig saker. ;) Jag får väl hävda att det var som belöning för sommarkurserna.
    Mm, träden blir verkligen fina. Tycker att det är häftigt att de kan få så pass olika färger.

    SvaraRadera