söndag 5 september 2010

Delar av den här dagen har känts ganska sega, men jag får väl säga att den har varit helt okej ändå med tanke på att jag faktiskt fått saker gjorda. Borde kanske ha stretchat mer efter yogan igår upptäckte jag när jag vaknade.. :P

I morse var jag på en givande gudstjänst i kyrkan. Gillar när kören är med och sjunger, för det är fint med körmusik. Det var en bra gudstjänstledare och det är kul när det är många barn med i kyrkan, allt känns så mycket mer livfullt då. :) Fastnade kanske lite för länge vid fikat efteråt, men skyndade förbi affären och sedan hem.

Det känns lite hemskt att redan ha en "att-göra-lista", men jag tror att det är nyttigt för mig. (Just nu är den dessutom bara mental, eftersom jag inte har hunnit skriva ner den ännu.) Har lyckats pricka av några saker under dagen/kvällen bland annat skickat iväg lite mail och skrivit ihop dokument, och det känns bra. Har försökt göra upp ett schema för mig själv också för när jag ska vara var, för jag inser själv att jag inte kommer att orka befinna mig på massor av platser varje vecka och ha ansvar. (Okej, det där kanske lät konstigt, men jag förstod vad jag menade.) Har försökt plugga lite fåglar och träd inför morgondagens dugga, men jag kan inte påstå att det har gått särskilt bra. Tror att jag kan de flesta träden, men det får jag väl se imorgon.

Jag var en sväng förbi familjen också för att få lite sällskap, men det blev inte ett så långt besök. Jag har dessutom hunnit med åtskilliga tetrisspel (usch, börjar bli lite väl besatt) och letande av diverse papper som inte var så borttappade som jag trodde att de skulle vara..

Så veckan som kommer bjuder på en hel del pluggande, en exkursion till Kvismaren, nedskrivande av "att-göra-lista" och mer planeringar. Och på torsdag ska jag på en ledarkväll som jag ser fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar