onsdag 28 april 2010

Reflektion

Idag har varit en ganska vanlig dag. Jag har varit på universitetet en stund, hämtat ut ett paper, varit hemma, städat och diskat. Dessutom testade jag att laga spenatsoppa, men jag ska göra ett nytt försök när jag har någon slags mixer och kan använda bladspenat istället för stuvad spenat. Kanske blir bättre. (Inte för att det var något större fel på soppan, men i alla fall)

Och så har jag ju förstås varit i tvättstugan. Det var ett äventyr. Jag är väldigt glad och tacksam till den/de personerna som har tänkt på att alla inte är proffs på att tvätta.. Det fanns fina instruktionsmanualer till tvättmaskinen som gjorde det hela snäppet enklare. Men jag är fortfarande osäker på om jag hade för mycket sköljmedel eller inte, det luktar gott i alla fall.



Igår gjorde jag sånt där som kanske inte är så vanligt nu för tiden.. Jag postade ett "Riktigt brev". Eller ja, flera stycken faktiskt. Särskilt gillade jag frimärket på det här brevet. :)




För 20 år sedan, den 28 april döptes jag. Det var också dagen för mina föräldrars bröllop. Så därför brukar jag på detta datum, tända mitt dopljus. På senare år har det också blivit ett tillfälle för reflektioner och filosofiska tankar om mitt liv och min framtid. Så även ikväll. Passade på att dricka en kopp te och skriva ner mina funderingar i skenet från mitt ljus. Trevligt.

Nu är det snart dags för mig att sova.

2 kommentarer:

  1. Men åh, du är väl för skön! Vad mysigt det ser ut med ljuset!
    Och vilket fint Elsa Beskow-frimärke :)

    För övrigt gratulerar jag till ett lyckat tvättäventyr :D

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättemysigt med mitt ljus. :)
    Och jag gillar också frimärket, har ett till med Maja från Majas alfabetssånger eller nåt sånt tror jag. De är jättefina, synd att de inte finns som inrikes-frimärken.

    SvaraRadera