lördag 24 april 2010

Hejsan

Hejsan!

Många dagar har gått sedan sist, men nu uppdaterar jag äntligen. :)

Mest har jag nog faktiskt pluggat, håller på med ett grupparbete i skolan om hörselnedsättningar och dövhet just nu. Rätt intressant, men ibland lite svårt att förstå. Kul att lära sig något nytt i alla fall. Dessutom trivs jag med mina klasskamrater.

Annars har jag gjort lite kort, ett som jag inte hann foto innan det skickades iväg, men mottagaren blev glad i alla fall, och så har jag gjort det här (som förhoppningsvis når sin mottagare på måndag):



I veckan besökte jag en kompis som äger en hantverksbutik här i staden. Hon har nyligen bytt lokal och nu har hon verkligen fått det jättefint. :) Eftersom butiken hade 3 års jubileum gjorde jag ett kort dit med som jag blev väldigt nöjd med. (Gillar de här stafflikorten, de är roliga att göra).




Eftersom jag i höstas fick upp ögonen för något som kallas amigurami (små söta virkade figurer) och köpte en bok med mönster tänkte jag att det kunde vara dags att ta tag i saken. Jag har aldrig virkat förut, men jag fick hjälp med att lära mig! Spännande. :) Jag skulle försöka göra något enkelt i början, en liten fågel som ser ut såhär:



Jag kämpade och var riktigt fokuserad med garnet.. men ja, det kanske ser ut lite mer som ett päron. Får se när den har fått ögon och sånt. Tyckte ändå att det var ett bra försök för att vara första gången. :)


Vad har jag mer hittat på då? Ja.. jag har inte städat som jag skulle i alla fall, men det ska jag ta tag i så fort jag har skrivit klart det här inlägget.
Igår var jag på studiebesök på brandstationen med tonåringarna jag är ledare för. Det var jättekul! Vi fick testa att ta oss runt i deras mörka rum där de övar rökdykning och så fick vi leta efter dockor som vi skulle rädda. Kolsvart var det, lite läskigt. Och jag hade ingen koll alls på var jag befann mig, kunde inte riktigt få en uppfattning om hur saker och ting såg ut där i mörkret. Snubblade på lite soffor och råkade stänga in mig lite istället. Nej, brandman är nog inte riktigt mitt yrke, men det var kul att få komma dit och titta. Se alla jättestora brandbilar och ställa en massa frågor.
Ikväll ska jag sitta barnvakt, det tycker jag om. Det är så kul att höra vad barn har för spännande tankar och idéer, för ofta är det sådant som vi vuxna kanske inte tänker på, men som barn uppfattar.
Imorgon kommer min familj hit och ska äta lunch, det blir nog något speciellt. Mer kan jag inte skriva nu eftersom jag inte vet om någon av dem läser bloggen, och då blir det ju ingen överraskning. :) Får skriva efteråt istället.
Tja, sen har jag varit på förvirrande möten, försökt skaffa telefonabonnemang utan resultat, storhandlat (praktiskt med dyrt) och lite sånt som ändå måste ske i vardagen.
I onsdags besökte jag min tvättstuga för första gången. Har inte tvättat där än, men fick en nyckelbricka (nuddis, tagg eller vad man nu ska kalla det) och en instruktion om hur man använder det nya bokningssystemet. Ska tvätta för första gången på onsdag. Måste bara komma ihåg att köpa tvättmedel tills dess. Hittills har jag faktiskt fått tvätta hemma eftersom min tvättstuga har varit under ombyggnad. Skönt att den äntligen är klar i alla fall.
Nehej, nu ska jag väl ta tag i den där städningen innan jag sticker iväg.
Ha en fin helg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar