tisdag 27 april 2010

Idag hade vi redovisning av vårt grupparbete, och jag tyckte att det gick bra. :) Känns skönt att ha det avklarat. Nu gäller det att ta tag i nästa sak.

Lunchen med familjen i söndags blev väldigt lyckad. Min syster kom hit och hjälpte mig att laga lite mat, och sen kom våra föräldrar och åt med oss, väldigt trevligt. Hittade ett recept på en god pastasås på nätet, men sen lade jag till och tog bort lite ingredienser.. Eftersom våra föräldrar har varit gifta i 20 år den här veckan så hade vi köpt en bröllopsdagspresent för att överraska dem, och överraskade blev de. Det var jättekul!

Annars har det inte hänt så mycket, både igår och idag har jag ägnat stora delar åt att arbeta med grupparbetet som nu alltså är klart. Igår var jag på studiebesök på Birgittaskolan som en del av vårt arbete, och det var verkligen jätteintressant. Det skulle vara rätt praktiskt att lära sig teckenspråk faktiskt, åtminstone lite grundkunskaper.

Gårdagskvällen spenderades i sällskap med en god vän genom att titta på film och spela "Ticket to ride" (som för övrigt är ett väldigt roligt sällskapsspel). Det var mycket trevligt, och det var nog bra att jag slapp tänka alltför mycket på dagens redovisning, tycker att det är lite halvläskigt med muntliga redovisningar faktiskt. Men som sagt, nu är det dags för nya saker att lära sig, spännande.

Imorgon händer också spännande saker, eller tja.. spännande kanske är fel ord. Jag ska tvätta i min tvättstuga för första gången, får se om jag lyckas eller om alla mina kläder har bytt färg/krympt ett par storlekar imorgon kväll. Den som lever får se.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar