söndag 11 april 2010

Härlig dag

Solen skiner och himlen är blå, härligt!
Det har inte riktigt blivit av att uppdatera här i bloggen, har haft så mycket annat för mig. :)
I eftermiddag eller ikväll tänkte jag lägga upp lite bilder också, för det kommer jag inte hinna nu. Ska snart åka iväg till Sörmland.

Torsdagens seminarium gick bra, tror jag. Svårt att säga, jag vet inte riktigt förrän betygen kommer. Konfliktkursen blev i alla fall klar, så nu slipper jag den, betygsatt och allt. Skönt. Fast litteraturen till den har varit bra, så jag kan mycket väl tänka mig att läsa de böckerna igen.

På tisdag börjar jag nästa delkurs och jag har redan lite smått panik, det känns som om det kommer att bli en väldigt tuff kurs. Men, men. Det löser sig. Jag har åtminstone läst nästan all litteratur till seminariet redan.

I veckan köpte jag flygbiljetter till London. Jättekul! Fast plånboken var inte så glad.. ;)Jag ska hälsa på en kompis i slutet av maj som är där och jobbar som au-pair just nu. Har aldrig varit i London, så det ska bli spännande. Hoppas att vi kommer iväg till Madame Tussauds, det är något jag länge har tänkt att jag skulle vilja besöka. Men, det är ett tag kvar tills slutet på maj, så innan dess får jag väl koncentrera mig på alla skoluppgifter.

Igår hade jag en trevlig dag, städade lite i lägenheten för att slippa snubbla på saker. Men sen satte jag igång och pysslade, och då märks det sällan att jag har städat för jag brukar sprida ut mig så. Haha. Men det är kul, det är i alla fall en specifik sak att plocka undan sen, man ska bara lägga allt i rätt lådor. Gjorde ett födelsedagskort som jag blev riktigt nöjd med, lägger upp en bild senare som sagt. På eftermiddagen åkte jag hem till en kompis och åt mat, spelade spel samt tittade på film, mycket trevligt. Jag fick lära mig att fruksallad med ovispad vispgrädde är riktigt gott. Ett tips. ;)

Nåja, nu ska jag iväg. Ha en härlig dag i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar