söndag 4 april 2010

Påskfirande

Åh vilken härligt väder det har varit de senaste två dagarna! Jag har varit på så väldigt bra humör! Det är nästan så man vill bosätta sig utomhus. Tyvärr har jag inte njutit så mycket som jag kanske ville.


Gårdagens förmiddag spenderades i kyrkan för att förbereda och öva inför dagens gudstjänst. Resten av dagen ägnade jag till att skriva klart (!) min uppsats, så nu är jag ledig några dagar.. Fram tills jag läser den och inser att jag inte förstår vad jag har skrivit vill säga. ;) Jag hann med att spendera tid vid facebook och youtube mellan pluggandet också vilket resulterade i en beställning av Jesus Christ Superstar. Inte filmen från 1973, för den går på tv idag, utan en mer modernare version från 2000, tyckte att det kunde vara intressant att se på. När jag väl var klar ägnade jag återstoden av kvällen till att diska och städa eftersom jag har ignorerat allt sånt till förmån för studier. Det var väldigt skönt när saker och ting blev rena igen.

Den här dagen har jag också tillbringa delvis i kyrkan. Jag var med och spelade upp ett påskdrama eller vad man ska kalla det, det var jättekul och uppskattat. :) Sen var det såklart fika efter gudstjänsten, det var trevligt.


Sen tog jag en sväng förbi mina föräldrar som bjöd mig på påsklunch eftersom det inte blev av igår. Gott, och så fick jag passande nog en matlåda att ta med mig hem. Morgondagens måltider är räddade. ;) Annars har jag nog mest gått omkring här hemma och sett alldeles för positiv ut, känner mig glad över att slippa tänka på uppsatsen, det fina vädret och ja, just nu känns allt bra. Jag ska väl passa på att njuta av stunden. Nu gäller det bara att börja söka allt till hösten, vet inte riktigt vad jag ska hitta på.


En stund på eftermiddagen/kvällen har jag tittat på Mary Poppins, köpte den i Ullared. Har inte sett den sedan jag var liten, men jag gillar den. "A spoonfull of sugar makes the medecin go down.." Tja, det finns en hel del härliga visdomsord i filmen i alla fall.


Nu ska jag nog ta och läsa lite skönlitteratur, det är så sällan man hinner det under terminerna när det är kurslitteratur som ska läsas.


Det här söta påskunderlägget jag köpte i Ullared får avsluta dagens inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar