lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen..

Vintern rasat ut bland våra fjällar..
Nu är det officiellt vår igen. :) Härligt!

Gårdagskvällen var riktigt trevlig och mycket uppskattad. Träffade lite vänner och besökte både majbrasan vid Stora holmen och slottet. Den vid Holmen kanske inte var riktigt lika lyckad eftersom den inte brann sådär jättebra utan hjälp, men det var trevligt ändå. När de flesta var på väg därifrån började brasan dock ta sig lite bättre. Mysigt att se alla barn springa runt och leka, skratta, åka karusell och bära på ballonger. Lilleputtetåget väckte också minnen, det var många år sedan jag var på Stora holmen sist tror jag.

Vårtalet vid slottet var bra, och mängder av folk hade samlats. Brasan brann livligt ute på sin lilla flotte i vattnet, och det regnade faktiskt inte så länge sem vi stod och tittade på. Kören sjöng fint, har alltid gillat körmusik och tycker att det är häftigt med stora körer. Tyvärr fick jag ingen bild på det eftersom vi stod i lite fel vinkel.


Efteråt blev det trevliga samtal, goda mackor och kladdkaka. :) Höll på att somna ett flertal gånger under slutet av kvällen, men blev lite piggare av den friska luften när jag cyklade hem under natten i alla fall. Riktigt härlig kväll.


I torsdags kväll besökte jag älskade systeryster för att titta på film. Eftersom hon var vänlig nog att låta mig bestämma och jag älskar disney blev det en gammal klassiker. "Oliver och gänget".
Kommer fortfarande på mig själv med att sjunga en av sångerna lite då och då. Det var så många år sedan jag såg den sist, så det var kul.
Idag har jag mest tagit det lugnt, sovit länge, länge, virkat, tittat på film och städat lite. Men nu är det dags för mig att ta tag i mig själv och plugga lite.. jag ska inte virka mer idag, trots att det är väldigt kul. Har börjat förstå hur man gör nu. Det är roligt!
Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar