måndag 24 maj 2010

Trevlig helg

I torsdags regnade det jättemycket. Blixten slog ner i vattenverket så att jag var utan vatten ett par timmar. Dagen därpå hade jag mer vatten än jag ville ha, såhär såg det ut strax utanför huset där jag bor. Väldigt tur att vattnet inte översteg trottoarkanterna utan bara var på gränsen att göra det, annars hade jag haft svårt att ta mig fram utan gummistövlar..



I fredags var jag på seminarium och sen pluggade jag. På vägen hem från universitetet hjorde jag något jag inte gör så ofta, köpte med mig lite lösgodis för att motivera pluggandet. :) Trevligt för omväxlings skull.



I helgen har jag umgåtts rätt mycket med min familj. Vi var t.ex i Brunnsparken och njöt av det vackra vädret och tittade på den otroliga mängden med vuxna och barn som var där. På vägen till parken stötte vi på denna filur som tyckte att taket av en busskur var ett utmärkt ställe att bygga bo på..




I parken såg (eller tja, mest hörde) vi Brolle uppträda, gick tipspromenad, och fikade. De här kaffemuggarna var jättesmarta, sådana borde de ha på universitetet. Eftersom det är typ (nu kommer jag inte på vad det heter) någon slags kartong som är i veck (?) runt omkring så blir det inte lika varmt att hålla i muggen. Perfekt.





Jag passade på att fixa lite med mina nyinköpta stämplar också, men det var svårare än jag hade räknat med, och framförallt kladdigare. Nåja, i veckan får ni säkert se något eller några kort här i bloggen, ska bara hinna göra dem också.

Jag avslutade söndagskvällen med lite rättvisemärkt choklad som jag köpte under konferensen. Den var riktigt god, och det var verkligen gott om nötter i den. Tummen upp.

Nu ska jag snart iväg och ha förseminarium med mina klasskamrater. Ha en fin dag.

1 kommentar:

  1. Mmmm, allt som fastnade på min näthinna var GODISPÅSEN! Jag förstår inte var allt godis jag shoppade i lördags tog vägen...

    SvaraRadera