lördag 29 maj 2010

Liten Londonuppdatering

Hello!

I'm in London now.

Flygresan igår gick bra, men det var trångt och jobbigt. Planet var helt fullbokat och jag hade ingen plats för min väska på bagagehyllan, fick ha den på golvet framför mig. Det blev jättetrångt.

Höll på att missa incheckningen dock, jag var i god tid på flygplatsen, strosade runt lite, köte bussbiljetter från Stanstead till Victoria Station och åt lite på en macka. Sen dubbellkollade jag på flygbiljetten och insåg att gaten skulle stänga 30 minuter innan avgång, så långt hade inte jag tänkt. Så jag fick springa och ställa mig i den långa kön till säkerhetskontrollen. Nåja, jag hann till min gate med en minuts marginal.

Bakom mig i kön för att gå på planet stod ett gäng killar som jag gissar var i min ålder. Den ena var lätt förtvivlad över att de hade tagit hans hårspray i säkerhetskontrollen, så nu skulle de vara tvungna att leta upp en affär som sålde just den sorten så fort de kom till London. Det är inte något jag tror att man hör ofta. ;)

Sen hittade jag Christina, och vi åt mat och sen visade hon mig runt på Oxford street halva kvällen. Jag åkte en röd dubbeldeckare. Det var häftigt, men vägarna är så smala!

Nu ska vi snart iväg, så nu ska jag logga ut.




Åkte förbi Big Ben på väg till Christina.

3 kommentarer:

  1. Kul med en liten uppdatering. Tufft med dubbeldeckare! Det är ju nästan något man måste åkt efter en Londontripp. Fast så där moderna ser de ju inte ut på film... ;)
    Ha det fortsatt toppen!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det verkar vara! Haha, du skrämde mig lite där med en minut i marginal... Haha!

    SvaraRadera
  3. Nej, bussarna är nog nyare än på film. ;)
    Har sett flera som är miljövänligare nu och jag antar att de strävar efter att alla ska bli det. Men Örebro har något att ta efter i bussvägar här.. bussarna går typ var 5-7 minut eller så, perfekt om man råkar missa en.

    SvaraRadera