onsdag 19 maj 2010

Tillbaka till verkligheten

Att komma in i lägenheten och känna doften av nybryggt kaffe på morgonen när man har varit i tvättstugan känns underbart. Speciellt om man är väldigt trött..

Tillbaka till verkligheten igen. Och till bloggen. Det här kan nog bli ett långt inlägg.. Har haft en helt underbar helg på konferensen Utmanad 2010. Men jag lägger upp några bilder från förra veckan också som jag inte hann lägga in då.

Vi hade förseminarium hemma hos mig och jag fick äntligen använda mitt kakfat som jag fick i studentpresent. Notera att det faktiskt finns vindruvor där uppe bland chokladen.. det måste väl räknas som lite nyttigt? :P






Och så var jag på en bra föreläsning om läs- och mattesvårigheter. Maltesers är numera ett obligatorium på våra föreläsningar..





Som sagt så var jag ju på en konferens i helgen. Det var Svenska Missionskyrkan, Svenska Baptistsamfundet, Metodistkyrkan i Sverige samt deras ungdomsförbund och equmenia (vilket är ungdomsförbunden som tillsammans har ingått en federation. Säger man så? :P) Deras årsmöten och riksmöten och rikskonferenser och allt vad det kallas har i alla fall ägt rum i Örebro och det har varit mer än 2000 deltagare.








Hur kul som helst att träffa så många människor! Själv var jag ombud från min förening, och så hjälpte jag till på skolan där alla ungdomarna sov, såg till att rätt personer kom in, öppnade dörrar och pratade med människor och lite sånt.





Jag hann dessutom gå på både invigningsgudstjänsten och avslutningsgudstjänsten som båda två hölls på Conventum Arena, det var rätt häftigt att gå på gudstjänst med typ 2000 pers. Dessutom var det en stor kör och bra musiker. Avslutningsgudstjänsten sändes dessutom i P1 om jag inte misstar mig. Men det blev lite köer och sånt när alla skulle ta nattvard.. Nåja, det gjorde inte så mycket. Jag försökte mest hålla mig vaken efter att ha haft nattpasset på skolan tre nätter i rad. Det kanske inte var så smart såhär i efterhand, men det var kul när det väl pågick. Och nu har jag hunnit sova ikapp det mesta tror jag. Här är en bild på konferenskören som sjöng bland annat under gudstjänsterna.





Och här är en bild på en del av platserna innan alla människorna kom in. (Alla fick inte plats på bilden. :P)




Under konferensen anordnades det också ett torgmöte på Våghustorget med en freds och ickevåldskonsert. Riktigt trevligt. :)




Dessutom hann jag under fredagskvällen gå på konsert med Joakim Arenius och Praise Unit, har hört dem förut och gillar deras musik. Passade på att köpa deras cd, så nu spelas den på repeat här hemma.

Men nu är det dags för mig att plugga, innan hela dagen har försvunnit.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är så kul att du har med kameran!
    Klart att vindruvor gör kakfatet nyttigt. Absolut :D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker också att det är kul. :) Bloggen motiverar mig att lägga in bilderna i datorn också, istället för att ha dem i kameran en månad..
    Mm, jag ska fortsätta med vindruvor när jag fikar, då kan man ju fika hur mycket som helst och ändå känna sig nyttig. ;)

    SvaraRadera