torsdag 6 maj 2010

Möt Putte

Godkväll!

Dagarna bara susar förbi känns det som, tiden går så fort. När jag inte pluggar så finns det så många andra trevliga saker att hitta på. De senaste dagarna har jag virkat rätt mycket, och det är riktigt kul. :) Amigurumis är så söta.

Men förutom virkningen hann jag knopa ihop ett litet födelsedagskort i början av veckan också. Det har redan nått sin mottagare, som verkade uppskatta kortet. Då blir jag glad.
Det är några fler som fyller år i maj, och så kommer ju studenten snart, så fler kort kommer säkert i bloggen framöver.



Igår var jag hemma hos en klasskompis och hade förseminarium. Efter det tittade vi på "Låt den rätte komma in". Tyckte att det var schysst att de ville se den, jag ska ha sett den till en sommarkurs i sommar och då passade vi på. (Nu har jag nästan bestämt mig för att inte läsa kursen, men det var trevligt att se på film i alla fall.) Hade ställt in mig på att den skulle vara jätteläskig, vet inte vem som har sagt det till mig.. men så var inte fallet. (Skönt). Lite konstig film faktiskt, inget som jag direkt skulle rekommendera.

Till filmen åts det tacos, jättegott. :) Äter det så sällan ensam här hemma, det är mycket roligare att äta när man är flera.




Men vem är då Putte? Ja.. jag döpte min lilla amigurumi till det nyss. Blev klar för en stund sedan efter att ha sytt ihop honom helt och hållet. Han ser lite arg ut (eller så är han kanske lika trött som jag? ;)) Men det kanske är trevligt med figurer som har personlighet.. Nej, men, får se om jag byter ut ögonen eller inte. Hade inga bra pärlor hemma, så jag fick försöka sy dit ögon. Ska nog köpa pärlor till mina kommande amigurumis dock.




Det får avsluta kvällen.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar