tisdag 2 november 2010

Liten uppdatering

Ett par dagar har gått sedan sist, men jag har inte riktigt haft något att skriva om.
Fortsätter lite som vanligt här hemma med pysslande, matlagning, diskning, städning.. pluggande. I helgen umgicks jag lite med familjen också, och igår fick jag möjlighet att storhandla med pappa.

I fredags spelade jag spel med tonåringarna också förstås, Rummikub spelade jag. Harde aldrig testat förut, men var riktigt kul när man hade lärt sig. Sov över hos familjen natten till lördagen och spelade då på förmiddagen TP med min kära syster, hon vann. Jag var inte så bra på grekisk mytologi..

Har ägnat tid och pengar åt att leta rätt på den nya kurslitteraturen till mattekursen som börjar nästa vecka, och fått tag på det mesta. Imorgon har jag sista lektionen för den här kursen, och det känns bra att ha det avklarat. Varje lektion är ett steg närmre målet. Vad målet är har jag bara inte listat ut ännu.

Har lite smått tittat på familjer som söker au-pair i olika delar av Europa ocskå, och hittat flera stycken som verkar trevliga. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för vad jag vill göra i vår, om jag vill plugga eller inte, och vad jag ska göra om jag inte pluggar. Fortsätter att klura på det.

Fortsätter att se på disneyfilmer, i helgen såg jag Svärdet i stenen, och idag Tarzan. Jag tycker om sångerna i Tarzan, i alla fall när de sjungs på engelska, vet inte om jag har hört de svenska. Men jag valde att se filmen på engelska eftersom jag vet att det är Phil Collins som sjunger dem, och jag gillar hans musik.

Imorgon, sista lektionen alltså. Ska ta och skumma igenom en artikel innan dess.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar