torsdag 11 november 2010

Tjohej.
Hade tänkt att lägga in några bilder här i inläget, men eftersom jag inte befinner mig hemma får jag göra det en annan dag.

Ny vecka, ny kurs. Hittills har matten ändå gått rätt bra tycker jag. Jag var väldigt orolig till en början. Sen är det ju det att jag kan räkna ut de flesta mattetalen i boken jag har köpt, problemet är kanske att jag inte alltid kan räkna ut dem på det sätt man egentligen bör.Och ibland är det inte bara resultatet som räknas..

Annars har det inte hänt så mycket i vecka.. förutom all snö förstås! Massor, massor, massor av snö. :) Men nu har jag vant mig lite, och allt blev så väldigt mycket bättre så fort jag hade fått tag på mina vinterskor. Det var så blött att ha gympaskor.. Det är rätt fint med snön, och när det är vindstilla och man kan se snökristallerna gnistra är det väldigt vackert. När det däremot är snålblåst och man försöker göra sig så liten som möjligt för att undvika att få snö innanför kläderna eller förfrysa är det mindre kul..

Får se om jag hinner ut och göra en snögubbe innan den smälter iväg igen.
Jag tror att jag har räknat tillräckligt med mattetal för den här veckan (om man nu någonsin kan göra det) så imorgon hoppas jag kunna göra något julkort. Det känns som om jag börjar få lite bråttom med dem om jag ska hinna klart med alla. Dessutom fyller min kära syster år snart, och jag vill gärna göra ett födelsedagskort till henne under de närmsta dagarna också.

I helgen får jag se vad som händer, alltid finns det något att göra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar