söndag 14 november 2010

Annorlunda

Igår var jag med om något annorlunda, väldigt intressant och ytterst oväntat.
Jag hade inte några direkta planer för helgen, jag hade planerat att antagligen åka till elgiganten, men inte mycket mer än så. Vara hemma, plugga lite matte och ta det lugnt. Vid 10 ringde min telefon, en vän som inte bor här i min hemstad och det tyckte jag var trevligt.

Så när vi har pratat några minuter undrar hon om jag skulle vilja ställa upp och hjälpa till med en sak om jag inte hade annt för mig ,och jag funderade på om jag hade något jag måste göra, men så var ju inte fallet så jag sa att jag kunde hjälpa till. Så då undrade hon om jag kunde tänka mig att hjälpa till att servera på ett bröllop, och om jag visste någon mer som kanske kunde. Hon själv skulle inte vara med på bröllopet, men det var på något vis en bekant till henne som skulle gifta sig här i stan och paret hade fått problem med serveringsersonal som hade hoppat av i sista stund.

Först funderade jag på om jag var med i dolda kameran eller något, vadå, servera på ett bröllop? När då? Ja.. samling klockan 14. Idag. (Eller ja, igår då) Och ja, jag tänkte att jag lika gärna kan göra en god gärning eftersom jag inte har något annat inplanerat. Så då ringde jag runt till lite människor för att kolla om det var någon mer som ville hjälpa till, och fick tag på en till kompis som hade tid att ställa upp. Sen var det snabbt hem, duscha, byta om och äta lite lunch innan jag stack iväg för att möta personen som skulle skjutsa mig till festlokalen.

Spännande var det i alla fall, och riktigt roligt. Brudparet var jättefina och festdeltagarna var trevliga. Resten av personerna som hjälpte till i köket och i serveringen var verkligen toppenpersoner och de var kul att umgås med. En toppendag helt enkelt. Visserligen har jag fortfarande väldigt ont i fötterna, men det är så det får vara. Det är inte varje dag man får hjälpa till med sådant, och jag har inte direkt vanan inne, jag har hjälpt till en gång förut, och det var kul det med. Jag har ingen aning om vilka brudparet var egentligen, men de var väldigt snälla och trevliga personer.

Jag kom hem vid 02.00 någonting i morse, och då var jag bra trött, men till gudstjänsten var jag uppe igen (kanske inte så pigg, men vaken åtminstone) efter tonårsgruppen skulle v ara med och medverka. Efter det har jag varit hemma, tagit det lugnt. Och så köpte jag ett Nintendo wii som jag har testat. Spelade en bowlingmatch tillsammans med min familj och det var kul! Vi får se om det blir någon mer gång. Jag får se upp så att jag inte spelar för mycket bara.. någon gång ska jag ju hinna plugga också. ;)

Men, oj. Nu ser jag att klockan var mer än vad jag trodde, så jag ska ner till tvättstugan. Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar