fredag 5 november 2010

Myys

I onsdags hade vi sista seminariet på kursen. Det gick bra, och det kändes skönt att ha ytterligare en kurs avslutat. Efteråt fikade jag med en kurskamrat på stan, det var mysigt. :) Mycket fika var det! Kladdkakan var väldigt mäktig, jag orkade inte äta upp.. Min syster svängde förbi och pratade lite med oss på fiket också, mycket trevligt tyckte jag.



Igår var jag helt ledig! Underbart. Dagen spenderades därför med att göra minsta möjliga. Tittade på en hel del film, drack te, läste lite bloggar och annat avkopplande. Passade på att göra ett inflyttningskort till Jessica också som flyttade hemifrån i dagarna.



På kvällen var jag och sjöng lite i kyrkan i en "damkör". Har inte riktigt tid att gå med i en kör kanske, men det här var ett litet projekt eller vad man ska säga med endast tre övningar och sen så ska vi sjunga på en gudstjänst, alldeles lagom tyckte jag.

Idag har jag varit förbi och tittat på henens nya lägenhet, och det kommer nog att bli riktigt fint när allt är klart. Väldigt fräscht och med fina färger och nya fina möbler. Sen har jag varit hemma och städat och fixat. Bakade kolakakor och gjorde pajdeg i morse, och nu har jag gjort lägenheten så fredagsmysig det bara går. Tänt värmeljus överallt, lyssnar på musik och har en tacopaj i ugnen.







Ha en myyysig helg!

4 kommentarer:

  1. Jodå, en massa bak och matlagning och fika och virkande och damkör... det får tala för sig själv ;)
    Fast jag tycker att det låter rätt bra faktiskt.
    Men du... kaka orkar man väl altid äta upp!

    SvaraRadera
  2. Jadå, det är helt perfekt. Gillar de här lediga dagarna, verkligen bra för själen.
    Och ja, kaka brukar man orka äta upp.. men det var verkligen en stor bit kladdkaka. ;) Och jag ville inte bli proppmätt..

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina inflyttningspresenterna och kortet! :) Du får komma hit i veckan också, då är det nog inte lika många kartonger kvar som är ouppackade. ;)

    SvaraRadera
  4. Det där kallar jag MYS! Fantastiska bilder.

    SvaraRadera