tisdag 12 juli 2011

Linköping

Veckan efter scoutlägret besökte jag min vän i Linköping under två dagar. Hon var ju hos mig i mitten av maj, så jag tänkte att det var dags för mig att besöka henne. Dessutom var jag nyfiken på att se hur huset hon och hennes man hade flyttat in i ser ut.

Jättefin omgivning var det i alla fall när vi tog en promenad i sommarvädret. Vackert med böljande sädesfält och massor av fjärilar överallt! Vi besökte dessutom kyrkogården som låg intill en vacker kyrka, och det var jätteintressant att se sig omkring där och titta på de olika gravstenarna. Riktigt intressant att försöka föreställa sig vilka människorna en gång i tiden hade varit, och hur livet omkring den platsen hade sett ut då.



Jag tog tåget dit, och jag älskar verkligen att åka tåg. Det skulle jag inte ha något emot att jobba på under en period. Dessutom skulle jag vilja tågluffa någon gång, tyvärr är det inte så billigt som jag skulle önska.


Det här är Kisse. En urmysig katt som bodde på deras tomt. Han följde med huset skulle man kunna säga. Jättemysigt med en katt att klappa när man vill (och katten vill förstås). På morgonen satt han på altanen och väntade på att bli uppmärksammad. Spännande att se hur han hoppade omkring i trädgården och spanade på spännande saker som rörde sig. Gräsklipparen hade han dock inte mycket till övers för..



Eftersom vi båda två tycker om att pyssla hade jag med mig lite pysselsaker och det blev ett par timmar av korttillverkning. Riktigt mysigt när vädret blev lite sämre. Jag hade dessutom med mig en liten present, hade tänkt att göra klart den på tåget, men hann inte riktigt, så jag passade på att virka en stund under dagen också


Jordgubbar blev det! Tyvärr tog den röda tråden slut, så några fick bli rosa... men det gick bra ändå. :P Fast man blev lite halvt sugen på jordgubbar varje gång man gick förbi skålen..


Besöket avslutades inne i Linköping vid ett café precis intill ån. Mysigt i solskenet med gott kaffe och goda bakverk! Det besöker jag gärna igen. Och Linköping överhuvudtaget. Det är verkligen en trevlig stad. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar