fredag 15 juli 2011

Här skulle det ha varit ett inlägg om helgen som var, (ja, jag ligger lite efter tidsmässigt) men eftersom jag inte har tillgång till bilderna som hör till inlägget för tillfället så får jag vänta med det. Jag skulle kunna skriva om den nya mobilen jag har köpt fast jag inte borde, men det gör jag nog inte heller. (Men det finns en stor risk att jag blir beroende).

I veckan har jag inte gjort så mycket. Köpt ett par nya sandaler som jag planerar att ha när jag åker på en weekend till Italien med min syster nästa vecka. :) Jag har varit och lämnat blod på blodcentralen, läst en del, pysslat och virkat. Just nu har jag börjat läsa boken 1984 av George Orwell, det är väl en bok man förväntas läsa någon gång i livet..

I onsdags var min familj över och åt middag, fick ett nytt recept när jag var i Linköping som jag gillade och därför lagade jag det. Rödbetsbiffar. lärde mig dock att jag nog bör vänta till lite senare i sommar så blir de nog ännu bättre.

Igår körde jag ut med en vän till sommarstugan, det var lite trist väder så vi var mest inne och spelade spel och såg på film, men det bar trevligt. Får bada i helgen kanske, det bar inte riktigt läge för det igår. Sen åkte vi tillbaka till stan på kvällen och gick på den sista Harry Potter-filmen med ytterligare en vän. Det var en bra film. Nu var det ett tag sedan jag läste boken, (men jag blev sugen på att göra det igen) men jag tyckte att filmen följde boken bra.

Det känns lite konstigt dock att allt på något vis är över nu. Böckerna betydde mycket för mig under lång tid. Har inte gillat alla filmerna, men nu är liksom allt över, det blev så definitivt på något vis. Nåja, det går ju att läsa böckerna om och om igen om man skulle vilja det, och filmerna går att se flera gånger. Lite konstigt känns det ändå, på sätt och vis hör jag väl till HP-generationen med tanke på att jag vuxit upp med böckerna och har varit lika gammal som huvudkaraktärerna under tiden böckerna getts ut. Nu är karaktärerna vuxna och då blir väl jag också tvungen att bli det. ;) Hoppas dock att jag slipper försöka rädda världen mot ondska och mörka krafter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar