måndag 4 april 2011

Hej! Har haft en ganska intensiv helg. I fredags kväll var jag i kyrkan med tonåringarna efter en lång dag på vfu:n. Vi hade maskerad, spelade spel, fikade och hade trevligt. Men efter en lång dag var det väldigt skönt att gå och lägga sig eftersom jag nästföljande morgon begav mig upp till universitetet för att skriva högskoleprov. Det var ganska kul, men jag tyckte att det var svårare än det varit förut.. Så det gick tyvärr inte så bra som jag hade hoppats, men är rätt nöjd ändå. Trots att det var kul tog det ändå på krafterna, efteråt träffade jag en kompis och hade trevligt, men på kvällen när jag kom hem var jag bra trött. Igår åkte jag iväg till Fjugesta för att gå på distriktets årsmöte för Missionskyrkan och SMU. Det var en trevlig gudstjänst och ett bra seminarium, annars var årsmötesförhandlingar mest som de brukar vara tycker jag.. Inte så jättemycket att hurra för, men helt okej. På kvällen var jag lika trött som föregående kväll och ställde in en planering som jag skulle ha varit iväg på. En lång helg helt enkelt, men ändå givande på många sätt och vis. Idag har jag varit på vfu:n igen, och det var kul. I början undrade jag hur jag skulle få de här fem veckorna att gå, men nu börjar jag inse att det är väldigt lite tid kvar, och det känns jobbigt på flera sätt. När man väl har kommit in i verksamheten på riktigt så känner jag mig inte jättesugen på att komma tillbaka till universitetet för att diskutera kurslitteratur och skriva långrandiga uppsatser.. Jag har dessutom varit hos frisören, och det kändes bra. Det känns oftast väldigt trevligt att bli klippt eftersom håret känns mycket lättare och fräschare efteråt. Synd bara att det är så dyrt. Eller ja, allt är ju relativt, men jag tycker ändå att det kunde få vara lite billigare.. Nu ska jag strax sova. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar