söndag 10 april 2011

Bläh

Innan jag skriver något annat vill jag bara påpeka att jag vet hur styckeindelning fungerar. Det är bara det att den här bloggen inte alltid gör som jag vill.. och då blir det ibland som sista inlägget, en massa text som är lite halvsvår att läsa.

Jag är sjuk. Inte kul. Förkyld. Trodde verkligen att jag skulle slippa undan. På vfu:n har jag sett barnen komma och gå (eller ja, det där lät lite fel) men åtminstone vara hemma pga. av sjukdom, och samma sak gällande lärarna. Men jag hade klarat mig. Trodde jag. Jag slutar på onsdag. I torsdags mådde jag bra, i fredags morse hade jag väldigt ont i halsen, och när jag kom hem på eftermiddagen hade jag huvudvärk och var snuvig också. Fick besök av tonåringarna och ledare på kvällen, och det var trevligt, men nog tur att vi inte gjorde något mer ansträngande än att spela sällskapsspel och fika.

Var ute en kort stund i min trädgård igår. Satt i solen på ett sittunderlag för att bara vara, se om det kanske hjälpte mot sjukdomen, men så var det inte. Tyckte lite synd om mig själv och kände mig halvynklig så jag åkte hem till föräldrarna istället. Pratade en massa och var väl lite allmännt halvjobbig, men så kan det vara när man inte har haft någon att prata med på ett tag. Hade tänkt att plugga hela helgen, men det var inte möjligt när det kändes som om jag hade ett stort tjockt moln i huvudet. Gick liksom inte att tänka. Och andningssvårigheter med täppt näsa. Usch, tycker inte om att vara sjuk. Kröp ihop under ett täcke i bäddsoffan och tittade på Forrest Gump istället. Har inte sett den förut, och när jag säger det tittar folk på mig som om jag vore galen, så jag tänkte att det var på tiden. Det var en bra film. Ganska lagom när man ligger sjuk.

Jag är fortfarande inte frisk, men hoppas på att jag kan ta mig till vfu:n imorgon, det känns lite trist att missa de här sista dagarna. Får se om jag fixar att åtminstone läsa lite kurslitteratur idag, men något uppsatsskrivande blir det nog inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar