tisdag 12 april 2011

Pyssel

Imorgon är sista vfu-dagen. Känns tråkigt. :( Men, det betyder ju att jag är lite närmare min examen och den dag jag är färdig lärare. Känns på sätt och vis bra det med. Har hunnit pyssla lite på sista tiden.. Eller hunnit och hunnit, jag har tagit mig tid helt enkelt. Hoppas att jag ska hinna med lite mer snart. Allt kan jag inte visa än, men i sinom tid kommer det nog upp på bloggen. (Konstigt uttryck egentligen...)

Först ett enkelt tack-kort som jag skickade iväg för ett par veckor sen.



Och så har jag altrat (gjort om) en äggkartong som jag tänkte ge bort till min handledare imorgon som tack för den här vfu:n. Kul att testa på att göra nya saker. :)



Liten detaljbild på de fina hjärtanen jag lyckades hitta på syfestivalen i Sthlm.



Den innehåller förstås inte vanliga ägg..



Godkväll!

4 kommentarer:

  1. Fint!
    Min handledare får ingenting, men klassen ska få glass :) En annan dag, för idag är jag hemma och kurerar mig. Förfärligt dålig timing att bli sjuk lagom till sista dagen!

    SvaraRadera
  2. Tack. :) Hade inte bestämt om jag skulle ge något eller inte, men eftersom jag var pysselsugen behövde jag ett projekt..
    Klassen fick chokladbollar som jag tillverkade i morse. Tråkigt att du blev sjuk, var lite orolig när jag hade feber i helgen, men nu mår jag mycket bättre. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Å, du alltså. Du är ju lika pysseltokig som jag! Fullkomligt älskar sånt där. Väldigt fint fick du till det också. När jag jobbade ett år i Norge fick jag fri tillgång till två av mina norska vänners "pysselhimlar" (två STORA rum med allt pyssel man kan tänka sig). Det var nästan så att jag svimmade när jag var där. Underbart.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Rebecka. :) De där pysselrummen lät helt underbara. Tänk om man kunde ha ett sådant någon gång i framtiden!

    SvaraRadera