måndag 31 januari 2011

Godkväll!

Måndag igen, och jag bara pluggar och pluggar.. Känns det som i alla fall, men så vet jag att det inte riktigt är. Under gårdagen medverkade jag tillsammans med tonåringarna och de andra ledarna i gudstjänsten t.ex. En jättebra insats av tonåringarna för att vara så kort innan planerad tycker jag eller vad man ska säga.. Det hjälpte ju förstås att någon i alla fall hade tänkt till innan.

Sen var det tänkt att jag skulle läsa resten av dagen, men jag fastnade ett bra tag framför symaskinen hemma hos mina föräldrar. Blev mycket nöjd med resultatet måste jag säga, därför visar jag det nu från alla vinklar. ;)







(Det är alltså "fick-duken" eller vad man ska säga som jag har sytt) Tyckte att det gick utomordentligt bra trots att jag inte hade något mönster att gå efter, och nu har jag äntligen en bra plats att förvara fjärrkontroller både till dvd, tv och wii-spelen. :) Yey!
Idag har jag läst engelsk kurslitteratur av Sara Lawrence Lightfoot. Jag gillar boken, men det tar längre tid att läsa på engelska än svenska.. Jag fick dessutom för mig att se en film för att pausa bland pluggandet så jag såg Jesus Christ Superstar, den nyare versionen från slutet av 90-talet tror jag. Riktigt bra tyckte jag att den var, har aldrig sett hela musikalen förut, har bara sett någon scen när den har visats på tv. Ville se den när den spelades i Sverige förra (?) året, med Ola Salo som Jesus, men det blev aldrig av.
Annars har jag faktiskt studerat som jag ska. Och under eftermiddagen/kvällen var jag på en föreläsning på universitetet om medveten närvaro (eller mindfullness som kanske är ett mer vanligt förekommande begrepp). Intressant.
Nu ska jag göra en kopp te, återgå till min bok, och sen blir det läggdags. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar