tisdag 4 januari 2011

Nyår och nytt år

Nu är det nytt år, 2011. Dagarna bara springer förbi!

Jag fick en jättefin födelsedag med många gratulationer, jag umgick med fina människor och blev jättenöjd med presenterna jag fick.

På förmiddagen träffade jag en av mina närmsta vänner, hon kom över på fika. Jag hade testat att göra pannacotta för första gången (och jag tror att det var första gången jag åt det också?) och det blev jättegott!



Efter det skiljdes vi åt, och jag tog mig hem till mina föräldrar och systeryster för att fira där. Vi åt trerätters med fyllda tunnbrödsrullar, porterstek & hasselbackspotatis samt cheesecake. Ljuvligt. :) (Cheesecaken blev också god, hade jag aldrig testat att göra förut det heller, ska jag absolut göra flera gånger)



Dessutom fick jag öppna presenter, fick bland annat en balance-board till mitt wii-spel som jag har använt väl de senaste dagarna. Sen fick jag en hel del andra saker också, som jag är precis lika nöjd med. :) Kanonbra!

Efter det åkte jag tillbaka hem till mig, en vän kom över och vi firade nyårskvällen tillsammans genom att äta middag, spela wii, titta på film och titta på nyårsfyrverkerier. Just fyrverkerierna tycker jag mest är läskiga, men de kan vara ganska fina också. Trevligt hade vi det i alla fall.


Nu är det som sagt nytt år, och idag är det exakt ett år sedan jag fick nycklarna till min lägenhet och flyttade in. Känns bra. Jag överlevde det första året. Och jag kan både laga mat, tvätta, städa och diska (om jag bara vill). Sen känns det ändå rätt skönt att ha familjen i närheten om man skulle vilja ha lite sällskap. Eller behöver hjälp med något.

Idag har jag tagit det lugnt, inte pluggat alls lika mycket som jag skulle, men imorgon. Då! Då ska jag plugga för fullt! Idag har jag istället städat och gjort lite saker jag skjutit upp för länge. Under kvällen har jag haft möte hemma hos mig för att planera in vårens tonårsaktiviteter. Trevligt. Det blev en ny cheesecake och lite wii-spelande tillsammans också.

Och så måste jag ju säga att jag är rätt stolt över min köttfärslimpa jag gjorde igår. ;) (Ytterligare en sak jag aldrig gjort förut) Min syster var här för att umgås lite och spela, så jag passade på att laga "riktig" mat också, det är trevligare att äta när man har sällskap.
God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar