lördag 29 januari 2011

Föga anade jag igår att jag skulle somna när jag kom hem från skolan. När jag vaknade var det hög tid att ätan ågot och sen cykla iväg till tonårskvällen, så det blev trots allt inget bloggande. Men här kommer inlägget jag tänkte skriva då. :)
Så mycket har ändå inte hänt sen jag bloggade sist (innan igår dvs) jag har pluggat och pluggat och pluggat.. Och gjort massor av andra saker som tar tid.
Jag har hunnit pyssla ihop några kort också, bland annat det här inflyttningskortet som jag gjorde för ett bra tag sen men inte har haft en bild att visa tidigare.
Sen hade jag en kompis som fyllde år, och till henen skickade jag iväg det här kortet med värmeljus. Blev nöjd. Det är roligt att göra sådana kort, men de blir lite tunga när man ska skicka iväg dem..


Några andra i släkten har fyllt år också, så då knåpade jag ihop två liknande kort till dem. De bygger på samma sorts vikning, det är bara färgerna som skiljer dem åt egentligen.





Annars har jag inte gjort så mycket annorlunda än vad jag vanligtvis gör, eller vad man ska säga. För drygt en vecka sedan anordnade jag och en av de andra ledarna Jeopardy på tonårskvällen, och det blev riktigt bra. Här ser ni den ena "spelplanen". Riktigt kul var det med Sverige-tema, och lagen var duktiga.


Jag läser en kurs i föräldrasamverkan just nu, och det är intressant, förhoppningsvis är det något som jag kommer att ha nytta av i mitt kommande yrkesliv. Nu under helgen ska jag söka plats för var jag ska göra min sista verksamhetsförlagda utbildning, hoppas på att jag hamnar på ett bra ställe. Annars har jag varit i kyrkan, varit på möten, blivit vald till ordförande för SMU i kyrkan, (känns bra. :)) försökt träffa lite vänner och umgåtts med familjen en del.
I veckan har det varit (och är fortfarande) hindersmässa här i staden, och den har jag besökt ett par gånger. Tycker att det är mysigt att strosa omkring och se på alla saker, känna dofterna och titta på allt folk. Har passat på att köpa lite garn, marknadsgodis och så har jag äntligen hittat en korg som jag kan förvara mina stick- & virksaker i. Kanon. Det har jag letat efter länge. Så nu pryder den mitt golv, tycker att det är mysigt att se alla olika garnfärger. Nu ska jag bara se till att ta tag i stickningen också. Virka kan jag hyffsat nu, men vill bli bra på att sticka också.



Nu är det dags för mig att sätta på en kopp kaffe och sen ska jag läsa engelsk kurslitteratur. Ha det fint.

2 kommentarer:

  1. Ja men sedär, äntligen en korg :)
    Och kortet med huset var ju underbart!

    SvaraRadera
  2. Ja, äntligen en korg. :) Är mycket nöjd!
    Tack så mycket, gillade också huskortet.

    SvaraRadera