måndag 7 februari 2011

Ytterligare en vecka har gått, tiden går så fort så fort. :)
I veckan har jag pluggat en hel del, varit på två kvällsföreläsningar (inte jättekul, men dock intressant) och varit hemma.

Under en av dagarna var det dessutom campusmässan. Jättebra, för då kan man smyga runt och äta lite godis vid de olika montrarna. ;) Mycket folk var det i alla fall.



Fika på biblioteket med en klasskompis medan vi förberedde oss inför ett seminarium.



Jag sydde dessutom klart det jag hade tänkt från början med tv-möbeln. Blev nöjd. Passade på att sy ytterligare ett "skynke" till skrivbordet. Förr hade jag en stationär dator där, men numera har jag inte kvar den hos mig, så jag förvarar lite pysselgrejor och annat som råkar ligga ivägen där. Det ser lite stökigt ut, så det var något jag försökte råda bot på.




I helgen träffade jag både min familj och Jessica. Passade på att ta sällskap till stan med min pappa där jag köpte ett par nya kängor. Det behövdes. Dessutom träffade jag som sagt Jessie, och det var jättekul eftersom det var så länge sedan. Vi åt på "Jensens", där har jag aldrig ätit förut. Det var god mat, men det tog lång tid att få den tyckte vi. Dessutom blev det en del wii-spelande innan ajg sen tillbringade kvällen med familjen tittande på melodifestivalen. Jag kan inte påstå att jag är särskilt imponerad över resultatet..
Inatt sov jag dåligt, så jag var väldigt trött på morgonens föreläsning. Men jag var på universitetet i alla fall. Skönt att få det avklarat, dessutom var det ändå en ganska givande föreläsning om elevledda utvecklingssamtal. På eftermiddagen vilade jag en stund för att kompensera nattens sömnbrist, och så fick jag reda på var jag ska göra min sista vfu-period. Sen fick jag besök av en vän, det var också trevligt.
Sammanfattning av veckan som gått är alltså: trevligt. :)

1 kommentar:

  1. Fiffigt överdrag till tv-möbeln! Lägg upp idéen på styleroom.se så fler personer får ta del av den. Kan du inte lägga upp en serie med bilder på din lägenhet? Skulle vara trevligt att se i helhet hur du bor. :)

    Svar: katten kommer troligen nästa vecka. Eventuellt framskjuts ankomsten pga min troliga flytt.

    Nej, det har alltid varit EN visning på de lägenheter jag varit på i det området. Jag frågade till och med en extra gång igår och det var bara en visning. Så jag håller tummarna.

    SvaraRadera